משפט ליברמן נפתח: כופר בכל האישומים

משפטו של שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן החל בשעות הצהריים, סנגוריו של ליברמן הודיעו כי הוא כופר בכל ההאשמות המיוחסות. בצוות ההגנה של ליברמן: עו"ד וינרוט (בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ליברמן מגיע לדיון, היום (צילום: פלאש 90)

משפטו של שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן נפתח בשעות הצהריים בבית המשפט בירושלים, סנגורו של ליברמן עו"ד יעקב וינרוט טען כי מרשו כופר בכל האישומים נגדו.

בתשובה לאישומים נגדו הכחישו עורכי הדין המייצגים את ליברמן את הנטען בכתב האישום נגדו ואמרו כי הוא "לא פעל לקידום בחירתו של בן אריה על ידי ועדת המינויים".

"בן אריה נבחר פה אחד על ידי ועדת המינויים של משרד החוץ לתפקיד שגריר ישראל בריגה. הנאשם לא מסר לידיעת ועדת המינויים של משרד החוץ מידע כלשהו בעניינו של בן אריה".

לפי כתב האישום, זאב בן אריה - מי שכיהן כשגריר ישראל בבלארוס בעבר, והורשע במסגרת הסדר טיעון במסירת מידע לאדם שאינו מוסמך, בגילוי הפרת חובה ובשיבוש הליכי משפט, ונידון לארבעה חודשי עבודות שירות - דיווח לליברמן בעת שכיהן כח"כ על מידע שנגע לחקירתו במסגרת "פרשת חברות הקש", התיק המרכזי נגד ליברמן, שנסגר לאחר שנים של חקירה. האישום המרכזי הוא שליברמן פעל לקדם את מינויו של בן אריה.

בראש ההרכב שידון בכתב האישום נגד ליברמן, הוצבה סגנית נשיאת בית המשפט, השופטת חגית מאק קלמנוביץ', ולצידה הוצבו השופטים יצחק שמעוני ואיתן קורנהאוזר.

במקביל, השר לשעבר ליברמן ייוצג על ידי סוללת עורכי דין, בהם יעקב וינרוט, גיורא אדרת, ירון קוסטליץ, נתי שמחוני ועודד גזית.

ההערכה היא, שהמשפט לא יארך יותר ממספר קצר של חודשים, וכי בקרוב תתקבל החלטה בנידון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות