הנשיא פרס למנהיגים האיסלאמים: "אני רואה בכם אחים לדרך"

נשיא המדינה שמעון פרס נועד עם מנהיגים איסלאמים לקראת פתיחת אירועי הזיכרון לטבח בבית הספר היהודי בצרפת לפני כשנה. הנשיא אמר למנהיגים: "רואה בכם אחים לדרך, דיאלוג בינינו הינו חשוב ומועיל ולכן לפגישה זו חשיבות עליונה בעיני. אנחנו נעבוד ביחד, למען כל העמים בעולם, למען ישראלים ופלסטינים ולמען שלום בעולם" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הנשיא והמנהיגים המוסלמים (צילום: לשכת נשיא המדינה)

נשיא המדינה שמעון פרס נועד היום עם משלחת של מנהיגים מוסלמים וראשי קהילות יהודיות בצרפת לרגל פתיחת אירועי הזכרון לציון הטבח בבית הספר היהודי בטולוז לפני כשנה.

הנשיא שיבח את המנהיגים המוסלמים שגינו את הרצח ואמר: "מי שרצח אזרחים צרפתים וילדים יהודים בטולוז הראה את הפנים המכוערות של הרצח ושל הטרור. אתם מנהיגים של איסלאם המחפש שלום כמונו".

"אני רואה בכם אחים לדרך, דיאלוג בינינו הינו חשוב ומועיל ולכן לפגישה זו חשיבות עליונה בעיני. אנחנו נעבוד ביחד, למען כל העמים בעולם, למען ישראלים ופלסטינים ולמען שלום בעולם". אמר הנשיא למנהיגים האיסלאמים.

כשכור, לפני כשנה טבח מחבל ממוצא מוסלמי במרים מונסונגו בת ה-8, אריה סנדלר בן 6, ואחיו הקטן גבריאל סנדלר בן 3, ואביהם יונתן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד באירוע מיוחד לזכרם של הנרצחים שנערך בטולוז ואמר: "אילו יכול היה, היה הרוצח טובח כל ילד יהודי שנקלע בדרכו, בדיוק כמו הנאצים. אבל יש שני הבדלים גדולים מול מעשי הטבח שעשו בעם היהודי בעבר לעומת הרצח שבוצע פה".

"ההבדל הראשון הוא שבימים האפלים של הנאצים והפוגרומים שקדמו להם, רוב הממשלות באירופה לא נקפו אצבע כדי להילחם ברצחנות האנטישמית, וחלקן אפילו שיתפו פעולה עימה" אמר אז נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר