ביקור אובמה בישראל

הנשיא אובמה: "הילדים בישראל רוצים חופש, לא רקטות" • שידור חי

הנשיא אובמה הגיע הצהריים למעונו של נשיא המדינה שמעון פרס, וזכה לשבחים רבים ממארחו הישראלי: "אתה חבר יקר, במשך ימים ארוכים ולילות חסרי שינה, דאגת למדינה שלנו, לעתיד שלנו" • אובמה התייחס לילדי ישראל החיים בצל איום רקטות, ואמר כי "הם רוצים להיות בטוחים, חופשיים מפגיעת רקטות" • לאחר מכן, נועד הנשיא אובמה עם ראש הממשלה נתניהו במעונו (חדשות)

ישי כהן, יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילומים: לע"מ, פלאש 90)

ביקור הנשיא האמריקני ברק אובמה בישראל: לאחר קבלת הפנים המרשימה שנערכה לאובמה בנתב"ג, הגיע הנשיא האמריקני למעונו של הנשיא שמעון פרס, ולאחר שיחה שערכו השניים, נשאו פרס ואובמה הצהרות לעיתונאים וכלי התקשורת הרבים שהגיעו לסקר את הביקור ההיסטורי.

הנשיא הישראלי שמעון פרס פתח ובירך את הנשיא: "הנשיא אובמה זה עונג גדול בשבילי ובשביל עם ישראל לארח אותך כאן בירושלים. זה עונג אמיתי לראות ידיד אמיתי, לראות אותך מגיע אלינו ולראות שאפשר להסכים ולשוחח איתך, יש לי אמונה רבה שהחזון שלך יכול להתקבל במזרח התיכון הגעת לכאן עם רקורד מאוד מרשים ובכל הקשור לביטחון".

"אני רוצה להודות לך באופן אישי" אמר פרס לאובמה, "אתה חבר יקר, במשך ימים ארוכים ולילות חסרי שינה, דאגת למדינה שלנו, לעתיד שלנו. אנחנו חיים בעידן שהוא גם גלובלי וגם מקומי. את האנשים כולם אפשר לאחד בחזון. יש לנו חזון משותף, להביא שלום מהר ככל הניתן. הסכנה הגדולה ביותר היא איראן גרעינית. אנחנו מאמינים במדיניות שלך לנסות הכול באמצעים לא צבאיים תוך הדגשה שכל האפשרויות נותרו על השולחן".

"אנחנו לא רוצים להכיל את איראן אלא לעצור את איראן. כבר הסכמנו שהמטרה היא פתרון של שתי מדינות, אנחנו מתייחסים לאבו מאזן כאל פרטנר במאמצים שלנו להביא שלום. חמאס נשאר ארגון טרור שמכוון לחפים מפשע. בגבול הצפוני השלוחה של איראן - חיזבאללה, מכוונת את נשקה לעבר אזרחינו וגם מאיימת על אזרחים חפים מפשע בעולם כולו".

ביקור הנשיא ב"כיכר השבת":

ההיערכות לשיא: אובמה בדרך לישראל

אביב הגיע, אובמה בא: צפו בהכנות

ברק אובמה בא, הכבישים נסגרים

אובמה בעברית: "טוב להיות שוב בארץ"

הנשיא האמריקני ברק אובמה, שנשא את דבריו לאחרי הנשיא פרס, פתח גם הוא בדברי ברכה כלפי עמיתו, ואמר: "הבאתי לך עץ מהבית הקטן שלי, כמחווה סמלית שמדגישה את הקשר האישי בינינו. אמרת פעם שתפקידו של ראש ממשלה הוא למשול ותפקידו של הנשיא הוא לכבוש באופיו, אז שוב נפלתי בכיבושיך".

צפו במסיבת העיתונאים של ברק אובמה ושמעון פרס

"כבוד לי להיות עם אדם שהקדיש את חייו לביטחון ישראל, אני יודע שזאת עבודה של דורות, הוא פעל למען עצמאות ישראל כשהיה צעיר, אני מודה על האפשרות להיות פה עם הילדים הצעירים האלה. הם רוצים להיות בטוחים, חופשיים מפגיעת רקטות, הם רוצים לקדם טכנולוגיות לבנייה, לא להרס, חופש מטרור ואיומים זה העתיד שהצעירים האלה ששרו לי ראויים לו וזאת עבודת חייו של שמעון פרס, מפעל חייו".

"פרס היה בכל תפקיד אפשרי בממשלת ישראל. החיוניות בסוגיה האיראנית, החיוניות של השלום, לשמעון פרס אין רק חזון או גם פרקטי ברעיונות שלו על איך להתמודד עם הבעיות. אני מאמין שאם נדבוק בקשרים הטובים בין שתי המדינות שלנו, נוכל להבריא את האדמה מחוליה ולתת לילדים של כולנו את העתיד שהם ראויים לו".

במהלך קבלת הפנים, אמר נדב טולדנו, אחר הילדים שנבחרו בקפידה לקבל את פני הנשיא אובמה במשכן הנשיא פרס: "אני רוצה להודות לך על התמיכה שלך במערכת כיפת ברזל, שהגנה עלינו והביאה תקווה וביטחון למשפחתי ולחבריי. אני מאחל לך הרבה הצלחה בביקורך כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר