צפו בוידאו בלעדי

הרב חיים רבי מדריך: "כך אנשי ש"ס לא יצאו נגדינו"

הבחירות המוניציפאליות מתקרבות: לידי 'כיכר השבת' הגיע תיעוד בלעדי מכינוס שקיימו בני העדה הבוכרית בתל אביב, הנערכים לריצה מול תנועת ש"ס. בתיעוד נראה הגאון הרב חיים רבי כשהוא מדריך את הפעילים כיצד להימנע ממתקפה מצד ש"ס: "השתמשו בלבייב, והציגו את עצמיכם כמסכנים" • בלעדי (ארץ, מקומי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום בלעדי: כיכר השבת)

'להציג חזות של מסכנים' ו'להשחיל את השם של לבייב' - כך נערכים הבוכרים לבחירות מוניציפאליות מול ש"ס: תל אביב התורנית סוערת לאור החלטתו של חבר המועצה בני בביוף (לשעבר ש"ס) להקים רשימה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות, מפלגה שאופן טבעי אמורה לגרוף קולות גם מש"ס.

עוד ב'מקומי':

לידי 'כיכר השבת', הגיע תיעוד בלעדי, מכינוס שקיימו רבני העדה הבוכרית לקראת השקת המפלגה החדשה, בוידאו, נראה הגאון הרב חיים רבי, שהגיע לאירוע בכדי לתמוך בבביוף ורשימתו החדשה, כשהוא מדריך את הפעילים ומסביר להם בעצם: 'כך לא תספגו מתקפות מכיוון ש"ס'.

במהלך דבריו של הרב חיים רבי, שעסקו בשיטות שונות בהם אמורים חברי העדה הבוכרית לנהוג בכדי לצמצם מתקפה כלשהי שעתידה להגיע מכיוון ש"ס ורבניה, הוזכרו מספר פעמים צמד מילים שכבר נשמעו בעבר, והכוונה למילים "רוצים להציל", "מצווה להציל" וכ"ו. כשהרב רבי בעצם מסביר כי כוונת המפלגה אינה להילחם בש"ס - אלה "להציל".

הפעילים הבוכרים בכינוס (צילום בלעדי: כיכר השבת)

"בנימין שלנו היקר, הוא זאב, הוא זאב יטרף, אתם יודעים כמה הכפשות עשו לו בתל אביב? הוא סיפר לי, אדם יכול להישבר, אני לא רוצה להגיד מי עשה לו בושות, השם ישמור, הוא התבזה, אבל ויתר". אמר הרב רבי לבביוף, מקים המפלגה החדשה "בני בכורי ישראל" ואיחל ש'בניו יצאו מוצלחים', כשהוא משתמש כפראפרזה בביטוי "יחזקאל בן בוזי" והפירוש המסורתי.

המדריך: להיראות מסכנים, ולהזכיר את לבייב

"זה לא פוליטיקה, פה זה כנס של כבוד לה'" אמר הרב רבי. כשלאחר מכן, ענה לאמירה שהשמיע אחד הפעילים ששתתף בכינוס, לפיה המפלגה החדשה לא אמורה לשאת אופי "בוכרי" אלא אופי כללי, וזאת בשביל להשיג יותר קולות ממגוון רחב יותר של מגזרים.

"מחילה, אבל חייבים להגיד בוכרים" ענה הרב רבי, "הרב עובדיה גדול הדור, תנועת ש"ס - בכל הארץ מפורסמת" אמר הרב רבי, ורמז כי אם המפלגה תהיה בעלת אופי כללי הרי שהיא תהיה במוצהר כנגד ש"ס, "צריך לעבוד בחוכמה" אמר הרב רבי, "ש"ס קודש קודשים, אבל בוכרים, סטודנטים, צריך לדאוג לצרכיהם, לקרב אותם, ואלה לא יהיו בש"ס, בזכות בנימין שלנו, ורבני העדה, אפשר לקרב אותם" אמר הרב רבי.

בביוף באירוע התמיכה שנערך עבורו (צילום בלעדי: כיכר השבת)

הרב רבי המשיך להתייחס לדרכי הפעולה בהן אמורה לנקוט המפלגה ואמר: "אנחנו צריכים להיות מסכנים קצת, כל הרבנים שלנו רוצים להציל, בענווה, בהכנעה, כמו מסכנים" אמר הרב רבי וקרא לפעילי התנועה ללכת לגדולי הרבנים הספרדים ולבקש מהם את ברכתם למפלגה החדשה.

מיתוג בוכרי, "ככה התקשורת תתמוך בנו"

"שכל הרבנים יגידו, אלה?, חס ושלום, אין להם כוונה, הרב עובדיה כתר לראשנו, ש"ס קודש קודשים, אבל העדה הבוכרית, הם מסכנים כאלה, רוצים לקרב אותם..." אמר הרב רבי.

הרב רבי המשיך וטען כי יש למתג את את המפלגה כבוכרית: "אחרי שנקבל חותמת "בוכרים" כל התקשורת תתמוך בנו" אמר. במהלך דבריו, נשמע הרב רבי כשהוא מזכיר את שמו של לב לבייב, ולאחר מכן אומר לפעילים: "להגיד שמות כאלה, שיתנו לנו תוקף, וכוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר