המע"מ עולה, המחאה חוזרת

"גיוס חרדים? נסיון להסיט את הדיון מהמצב החברתי"

"ביבי טוב לעשירים" ו"לפיד הביתה", הנם חלק מהסיסמאות שהושמעו בהפגנה כנגד הגזירות הכלכליות ברחבת מוזיאון תל אביב לאומנות. אחד המפגינים התייחס לסוגיית גיוס החרדים: "יש פה ניסיון ל'הפרד ומשול' על מנת לשסע ולפלג. שייקחו מההתנחלויות ומהעשירים ולא מהעניים והחלשים" • צפו בתיעוד (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

לא רק החרדים נגד ממשלת לפיד בנט ונתניהו: המונים הפגינו הלילה (מוצ"ש) בערים שונות ברחבי הארץ נגד הגזירות הכלכליות הקשות שמטיל משרד האוצר על העם בישראל.

בין היתר, ההמונים מילאו את רחבת מוזיאון ת"א לאומנות, כשהם מוחים כנגד יוקר המחיה והעלאת המע״מ, כמו גם הפגיעה בשכבות החלשות ע"י הממשלה המכהנת בראשות רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד.

אחד המארגנים הסביר ל'כיכר השבת' כי המחאה נערכת כנגד הממשלה שבוחרת שוב ושוב לפגוע בתקציב, במעמד הביניים ובשכבות המצוקה וזאת במקום להטיל מסים על הטייקונים ובעלי ההון. "נמשיך להפגין עד שהממשלה תוחלף". הסביר.

מפגין אחר אמר ל'כיכר השבת' כי רוב הציבור הכללי נגד גיוס בכוח או הטלת סנקציות פליליות על בחורי ישיבות, וכי לדבריו הממשלה מסיטה את הדיון מהנושא הכלכלי ויוצרת "הפרד ומשול" בעם על מנת לשסע ולפלג ציבור בציבור. "שייקחו מההתנחלויות ומהעשירים ולא מהעניים והחלשים". אמר המפגין.

כזכור, הלילה עולה שיעור המע"מ מ-17% ל-18%, בהתאם לתוכנית הקיצוצים והגזירות של משרד האוצר, שאושרה בממשלה.

במקביל, מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן עולה ב-26 אגורות (3.6%) ל-7.52 שקלים. ההתייקרות כוללת את עדכון שיעור המע"מ. עמלת התדלוק לשירות מלא על ידי עובד תחנת הדלק נותרה 18 אגורות לליטר. מחיר הבנזין באילת מתייקר אף הוא, ובעלי המכוניות שם ישלמו 6.37 שקל לליטר, עלייה של 16 אגורות לעומת המחיר הנוכחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר