מירי רגב: "אני רוצה שסהרונים יהיה מלא ב-7000 מסתננים"

במהלך דיון סוער שעסק בנושא המסתננים הלא חוקיים לישראל, אמרה ח"כ מירי רגב, כי היא "רוצה שסהרונים יהיה מלא ב-7000 מסתננים". במר"צ מחו: אין לישראל מדיניות הגירה ברורה (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רגב רוצה לראות 7000 פליטים בסהרונים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב, אמרה היום במהלך דיון בנושא המסתננים, כי היא רוצה לראות 7000 מסתננים כלואים במתקן 'סהרונים'.

ח"כ רגב אמרה בתגובה לטענות ח"כיות ממר"צ, כי קיימת מדיניות הגירה למדינת ישראל, והיא, שכל מי שנכנס לישראל ללא רישיון הוא מהגר בלתי חוקי שצריך להשיב אותו לארץ מוצאו. לדבריה, "המצב היום הוא שקיימת חקיקה אך היא לא מתבצעת בפועל, כאשר המצב בדרום תל אביב הוא בלתי נסבל, אני רוצה שסהרונים יהיה מלא ב-7000 עובדים" אמרה רגב.

עו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הציגה את עמדת היועץ המשפטי לממשלה ואמרה כי עמדת הממשלה, היא באופן כללי לבלום את תופעת ההסתננות של מהגרים בלתי חוקיים למדינת ישראל עד כדי ביטולה. לשם כך, הממשלה פועלת בשילוב של תיקון חוקים המגבילים את המסתנן והקמת הגדר בגבול הדרומי.

לשאלתה של יו"ר הועדה, מירי רגב, לגבי מדוע לא הועברו עוד מסתננים בלתי חוקיים למתקני הסהרונים, השיבה זילבר, כי צריכה להתקבל החלטת מדיניות של הממשלה האם היא רוצה להעביר מסתננים נוספים אל מתקני השהייה, כאשר אין לה פתרון ברור לשילוחם של מסתננים לאחר ממתקן השהייה. לדבריה, על פי התצהיר של חגי הדס, ממשרד ראש הממשלה , יש היום הסכם כמעט סופי שאמור להיחתם עם מדינה שלישית להעברת המסתננים מישראל, ומגעים נוספים עם עוד שלוש מדינות.

שלמה מסלאווי, חבר מועצת העיר תל אביב- יפו, תושב שכונת התקווה ויו"ר ועדת הפעולה של תושבי דרום ת"א, אמר במהלך הדיו כי מדובר במצב בו אפילו המשטרה הרימה ידיים. לדבריו במדינות אחרות בעולם כגון אוסטרליה וטורקיה שם יש מהגרים, הם אינם מגיעים לערים המרכזיות אלא שוהים במחנות פליטים ובמתקני שהייה ייעודיים.

חברת הכנסת תמר זנדברג, הסכימה כי המצב הנוכחי הוא בעייתי, ונובע מכך שלישראל אין מדיניות הגירה ברורה. לטענתה מדיניות הממשלה כיום אינה דמוקרטית, ולא ייתכן מצב בו מסתנן יועבר למעצר של שלוש שנים ללא משפט. לדבריה של זנדברג הצטרפה ח"כ מיכל רוזין, והוסיפה כי: "אנו חיים במדינת חלם מאחר ואין מדיניות. מי שמשלם את המחיר כרגע הם תושבי דרום תל אביב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר