שמים X על היהדות

יו"ר הרשות השניה הכריע: יום אודישנים בתשעה באב

החל משקיעת החמה יתאבל עם ישראל על חורבן בית המקדש ויציין את יום תשעה באב. במקביל - למרות המחאות - בעיצומו של יום האבל הלאומי, תערוך התוכנית אקס פקטור (Xfactor) יום אודישנים "מיוחד" וזאת באישור יו"ר הרשות השניה אילן אבישר שאומר כי זהו "יום עבודה לכל דבר" (חדשות, יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אקס פקטור (צילום: פלאש 90 ואתר התוכנית. אילוסטרציה: למצולם אין קשר לנאמר בכתבה)

אודישנים ביום האבל: היום (שני) החל משקיעת החמה יתאבל עם ישראל על חורבן בית המקדש ויציין את יום תשעה באב. שריד בית מקדשנו יתמלא באבלים שיבכו את החורבן.

במקביל - למרות המחאות - בעיצומו של יום האבל הלאומי, באולפני תוכנית המוזיקה בהיכל נוקיה בתל-אביב אקס פקטור (Xfactor) שתשודר על ידי זכיינית ערוץ 2 - רשת, יתכנסו מתמודדים לתוכנית אודישנים "מיוחדת" בה יבוצעו שירים ומחולות.

אילן אבישר, יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה הבהיר כי הצילומים לתוכנית X FACTOR (אקס פקטור) יתקיימו כמתוכנן בעיצומו של יום האבל הלאומי תשעה באב.

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" ובכלי תקשורת שונים אודות האודישנים המתוכננים, שגרה אתמול (ראשון) חני לוז מתדמי"ת מכתב לאבישר בדרישה לבטל את האודישנים הפוגעניים בעיצומו של יום תשעה באב.

במכתב ציינה לוז כי במשך קרוב ל-2,000 שנה מציין העם היהודי את תשעה באב כיום אבל לאומי וכי קיום אודישנים לתוכנית מוזיקה ביום זה היא מעשה מביש הפוגע ברגשות דתיים ולאומיים של חלקים גדולים מהציבור בישראל.

בתגובה כתב אבישר: "האודישנים לתוכנית הם יום עבודה לכל דבר, שאינו אסור ביום תשעה באב כיום אבל לאומי".

"לאחר שיחה עם הזכיין, נמסר לי שהזכיין מבצע את הצילומים משעות הצהריים, במקום סגור, והתחייב לפעול בצנעה. כל מי שביקש שלא להצטלם ביום זה יגיע לצילומים ביום אחר".

יש לציין כי אין חוק האוסר לשדר תוכניות בעלות אופי בידורי. ב-1997 חוקק חוק איסור פתיחת בתי עינוגים בתשעה באב ותשעה באב נקבע כ"יום אבל לעם היהודי".

יש לציין כי גם מדינת ישראל מכירה ביום הזה כיום צום ואבל והכנסת אף חוקקה את החוק האוסר פתיחת בתי עינוגים בתשעה באב וקובע כי בסמכות רשות מקומית להתקין חוק עזר שיאסור פתיחת בתי אוכל בליל תשעה באב. בנוסף לכך, מרבית מקומות העבודה סגורים בתשעה באב.

יצוין כי החוק אף נפתח בקביעה כי "תשעה באב הוא יום אבל לעם היהודי על חורבן בית המקדש".

כאמור, למרות כל זאת, תוכנית הטלוויזיה הישראלית 'אקס פקטור', תקיים יום אודישנים בעיצומו של תשעה באב.

כזכור, אתר "כיכר השבת" פנה לחברת 'אבוט המאירי' המפיקה את התוכנית, שם נאמר לנו כי התוכנית לא נעשית דווקא ביום צום תשעה באב. "טוב שאתה מעלה את זה נבדוק מה אנחנו יכולים לעשות עם זה", נמסר לנו.

"זה לא משהו שהוא בכוונה תחילה אבל נבדוק את זה, אנחנו שמחים שאתם מעירים את תשומת ליבנו, נבדוק מה אנחנו יכולים לעשות בעניין", אומרים בחברה המפיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר