העיצומים במשרד החוץ יימשכו, הקשישים לא יסבלו

למרות המשך העיצומים במשרד החוץ, הפגיעה בקשישים הזקוקים למטפלים סיעודיים - תיעצר. יו"ר ועדת הרווחה לעובדים: "אסור לכם בשום אופן לפגוע באוכלוסיות החלשות" (חדשות,ארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בהמשך לסיקור התקשרותי על הפגיעה בחולים סיעודיים עקב עיצומי עובדי משרד החוץ. הכריז יו"ר ועד עובדי המשרד בדיון דחוף בנושא שהתקיים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, כי הטיפול באשרות כניסה לעובדים זרים בתחום הסיעוד יוחרג משביתת עובדי משרד החוץ.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) פנה לוועד העובדים ואמר: "אסור לכם בשום אופן לפגוע באוכלוסיות החלשות במסגרת העיצומים. זה חמור מהפעלת עיצומים כנגד המגזר הפרטי ומפגיעה באינטרסים של מדינת ישראל".

יוזם הדיון, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין (הליכוד ביתנו), אמר: "פנו אלי חולים סיעודיים שמטפליהם לא קיבלו אשרות כניסה לישראל. זהו מאבק אדירים בין עובדי משרד החוץ מול משרד האוצר, ומי שנטחן בגלגלי המאבק הם החולים הסיעודיים. לכולנו יש הורים, כולנו עלולים יום אחד להיות נזקקים, ואסור לנו להתעלם ממצוקתם של החולים, גם אם תהיה פגיעה מסוימת באינטרסים של השובתים".

יו״ר ועד עובדי משרד החוץ, יאיר פרומר, הגיב: "אין לנו כוונה לפגוע בחיי אדם, אלא רק לעמוד על זכויותינו. ועדת החריגים תחריג כל דבר שקשור בבריאות או בטיפול סיעודי". בתום הדיון ביקש ועד העובדים מהארגונים המטפלים בעובדים הסיעודיים להעביר אליו במרוכז את כל הפניות שהצטברו אצלם במהלך 4 חודשי השביתה.

כאמור, כ-30 אלף קשישים סיעודיים חיים היום בישראל. והתנאי הבסיסי לקבלת היתר להעסקת עובד זר הוא ביצוע "מבחן תלות" שמבוצעת ע"י המוסד לביטוח לאומי. מבחן זה נועד לבדוק את מידת תפקודו של הקשיש ומידת העזרה לה הוא זקוק בחיי היומיום. הבדיקה מבוצעת בחמישה תחומים עיקריים: הלבשה, אכילה, רחצה, ניידות ושליטה בהפרשות.

סכסוך העובדה של עובדי משרד החוץ חסם את דרכם של מי שכבר עברו את דרך החתחתים של מבחן התלות והתנאים הנלווים עד לקבלת ההיתר המיוחל.

עו"ד שרונה תגר העוסקת בתביעות ביטוח לאומי מברכת על ההחלטה ואומרת: "אוכלוסיות חלשות תמיד היו ה"בטן הרכה" של בעלי אינטרסים שונים. אי מתן אשרות למטפלים סיעודיים משמעותה פגיעה בקיום הבסיסי של הקשישים הללו אשר נזקקים לסיוע בכל שעות היממה".

"במדינת ישראל של 2013 כאשר קשישים רבים חיים מתחת לקו העוני ורבים יותר נזקקים לגמלאות הביטוח הלאומי– אסור לנו אפילו לרגע לאפשר פגיעה נוספת באוכלוסייה זו. חופש השביתה וזכויותיהם של עובדים, חשובות ככל שתהיינה – אינן יכולות לנצל את פגיעותם של הקשישים הסיעודיים, שהינם אחת האוכלוסיות החלשות, אם לא החלשה ביותר. עם זאת, מזכירה עו"ד תגר, ראוי היה שחברי הכנסת אשר מכירים במצבה הקשה של אוכלוסיית הקשישים הסיעודיים, יפעלו גם להגדלת קצבאות הזקנה והסיעוד באופן שיאפשר קיום בכבוד ולא רק קיום בלבד".

במהלך הדיון, האשים יו"ר הוועדה ח"כ כץ את משרד האוצר באטימות ובזחיחות, משום שלדבריו אינם מנהל את המשא ומתן מול העובדים מתוך כוונה אמתית להביא לסיום השביתה. סגן שר החוץ ח"כ זאב אלקין, חיזק את דבריו: "משרד החוץ תומך בחלק מדרישות העובדים, אך אנחנו במבוי סתום. אם האוצר היה נרתם, היינו פותרים את הסכסוך הזה תוך זמן קצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר