במבצע סודי של הסוכנות היהודית: 17 יהודים עלו מתימן

תחת מעטה חשאיות נחתו היום בישראל קבוצה של 17 עולים מתימן. בין העולים: ילדים שהועברו לארגנטינה, והוריהם שנשארו בתימן. נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית: "היה לנו את הכבוד לנהל מבצע נדיר. מאחורי המבצע הזה עומדת מסירות הנפש והמומחיות של אנשי הסוכנות היהודית" (חדשות, ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עולים מתימן (צילום ארכיון: פלאש 90)

ברוכים הבאים לישראל: קבוצה של 17 יהודים מתימן נחתה היום (רביעי) בישראל בסיומו של מבצע חשאי. כך הודיעה היום הסוכנות היהודית.

המבצע התנהל בסודיות בעקבות המצב הרעוע במדינה המוסלמית, ומאחוריו עומדים אנשי הסוכנות היהודית, וגופים נוספים שפעלו בכדי להביא את העולים ארצה.

בין העולים ניתן למנות ילדים שהועברו לפני כשנתיים לארגנטינה, והוריהם שנשארו עד כה בתימן. המשפחות צפויות להיקלט באחד ממרכזי הקליטה של הסוכנות בדרום.

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי צוטט הערב ב'ישראל היום': "היה לנו את הכבוד לנהל מבצע נדיר שמשלב גם הצלת נפשות, גם איחוד משפחות וגם עליה לישראל".

לדבריו של שרנסקי: "מאחורי המבצע הזה עומדת מסירות הנפש והמומחיות של אנשי הסוכנות היהודית ושל גופים נוספים שנרתמו לסייע בהצלחת המבצע".

שרנסקי הוסיף וציין: "הסוכנות היהודית פועלת להעלות במהירות המרבית כל יהודי מתימן שמביע התעניינות בעלייה ארצה וכי אנשי הסוכנות נכונים לסייע לכל אחד מבניה ככל הניתן".

על פי ההערכות השונות, בתימן נשארו כעת כ-90 יהודים בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר