בצל הדיווחים על תקיפה צפויה בסוריה: עלייה דרסטית בהזמנת ערכות מגן

הדיווחים על התערבות אמריקנית צפויה בנעשה בסוריה, והאיומים מסוריה להבעיר את המזרח התיכון כולו, מביאים לעלייה דרסטית בהזמנת ערכות מגן על ידי אזרחים ישראלים (חדשות, בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חלוקת ערכות מגן (צילום: פלאש 90)

קשור לחשש מתוצאות תקיפה אמריקנית בסוריה? ב'דואר ישראל' מדווחים היום על עלייה דרסטית בהזמנות ערכות המגן. על פי הדיווח, כמות הפניות למוקד חלוקת הערכות זינקה פי ארבעה.

טניה, אזרחית שהגיעה לסניף הדואר ברחוב ההגנה בתל אביב, סיפרה בשיחה שקיימה עם אתר ynet: "באתי לקחת מסכות כדי שארגיש טוב יותר מבחינה פסיכולוגית. אני יודעת שלא יקרה בסוף כלום, אבל מבחינתי אני רוצה לדעת שהילדים שלי מוגנים".

דוד, אזרח נוסף שהגיע לקחת ערכות מגן עבור ילדיו, אמר: "היום החלטתי שאני חייב להגיע לכאן ואני שמח שעמדתי בהתחייבות לעצמי". אזרחית אחרת אמרה: "מה שקורה בסוריה מאוד מדאיג ומטריד. אני חושבת שארה"ב הייתה חייבת לעשות צעדים הרבה לפני. כרגע אני מבינה שאם תהיה מלחמה יתקפו אותנו, ולכן אני ומשפחתי נערכים בהתאם".

חשש מסוריה? עלייה בהזמנות של ערכות מגן (צילום: פלאש 90)

כזכור, הבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להחמרה בסוריה ולשימוש בנשק כימי כביכול על ידי המשטרה, דבר שגרר שיקול אמריקני להתערב בנעשה בסוריה: "אסור שהמצב הזה יימשך" אמר נתניהו, אסור שלמשטרים המסוכנים בעולם יהיה את הנשק המסוכן בעולם".

נתניהו מתייחס להסלמה בסוריה (צילום: אבי פרץ - ynet)

"אנחנו מצפים כמובן שהדבר הזה ייפסק, אבל אנחנו זוכרים תמיד את העיקרון העתיק שאמרו חכמינו 'אם אין אנו לנו מי לנו'. כלומר, היד שלנו תמיד נמצאת על הדופק, האצבע שלנו היא אצבע אחראית ובמקרה הצורך גם נמצאת על ההדק. תמיד נדע להגן על אזרחינו ועל מדינתנו נגד אלה הבאים לפגוע בנו".

שר ההסברה הסורי עמראן א-זועבי, התייחס בסוף השבוע לדיווחים על תקיפה אמריקנית צפויה, ואמר כי תקיפה שכזאת באם תתרחש בפועל, לא תהיה "פיקניק" עבור הצדדים, ותוביל לכאוס במזרח התיכון כולו.

א-זועבי אמר, כי תקיפה אמריקנית בארצו תגרום ל"גוש של להבות שיבעיר את המזרח התיכון". הוא הפנה מסר תקיף כלפי ארה"ב והמערב ואמר: "הלחץ של ארה"ב לא יועיל, הוא בזבוז של זמן וסוריה לא תיסוג ממאבקה בטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר