חילול היום הקדוש

דקות לפני כניסת יום כיפור מאחז פונה ע"י שוטרי מג"ב

דקות ספורות לפני כניסת יום הכיפורים, פשטו כוחות מג"ב על מאחז "רמת מגרון" שבבנימין ועצרו שבעה צעירים שתכננו להעביר את הצום במקום. לטענת הצעירים, הם הועברו ברכבים לתחנת המשטרה תוך חילול הצום ושוחררו מאוחר בלילה. גורם צבאי אומר ל"כיכר השבת" כי המתנחלים הגיעו למקום בשעה 14:00 ופונו וחזרו לאחר-מכן בשעה 18:00 מתוך ידיעה שיפנו אותם (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

שערורייה: דקות ספורות לפני התקדש היום הקדוש בשנה, יום הכיפורים, פשטו לוחמי מג"ב על מאחז 'רמת מגרון', עצרו שבעה צעירים ששהו במקום והעבירו אותם לחקירה תוך חילול היום הקדוש.

המאחז, נמצא בשטח המוגדר כשטח צבאי סגור והשהיה במקום אסורה, אך שבעה צעירים, תכננו להעביר את יום הכיפורים בצעד מתריס במאחז בבנימין.

לטענת סוכנות 'תצפית', בסמוך לכניסת השבת והצום, פשטו כוחות גדולי של לוחמי מג"ב על המאחז, עצרו את שבעת הצעירים והעבירו אותם ברכביהם לתחנת המשטרה בשער בנימין.

לטענת הצעירים, הם סיפרו לשוטרים כי מדובר ביום קדוש וביקשו ללכת ברגל עד לתחנת המשטרה, אך נענו בסירוב. רק לקראת השעה 11 בלילה הם שוחררו, לאחר שנלקחה מהם טביעת אצבע.

הצעירים, בחרו להישאר בשער בנימין סמוך לתחנת המשטרה והעבירו שם את יום כיפור.

יצוין כי הפעילים פונו בערב החג מהמאחז, אך בסביבות השעה 18:00 שבו למקום וכוחות המשטרה שבו בעקבותיהם כדי לפנותם, וזאת לאחר כניסת הצום.

בעמותת 'חננו' הביעו תדהמה מהזלזול המחפיר של משטרת ישראל. "ברגעים הכי מקודשים לעם ישראל עסוקים במשטרה ברדיפה אחרי יהודים המכינים עצמם ליום הקדוש, תוך חילול יום הכיפורים ברגל גסה, כאילו מדובר בפשע לאומי שלא סובל דיחוי עד לאחר הצום או בעבריינים שיש חשש שלא יימצאו", אומרים ב'חננו'.

בעמותה מבהירים כי "יפעלו משפטית וציבורית להעמיד את מי שהורה על המעצר במקומו ולהבטיח שמקרים כאלו לא ישובו ולא יתרחשו יותר".

סא"ל במילואים איציק שדמי, יו"ר ועד מתיישבי בנימין מסר לסוכנות תצפית כי "חבל שצה"ל מתעסק עם מניעת התיישבות של יהודים, בזמן שהדבר הכי חשוב הוא אחדות ישראל, דקות לפני כניסת היום הקדוש, ועולה שאלה קטנה, מה היה כואב לשר הביטחון ולאלוף הפיקוד אם היו נותנים לתושבים לעשות את יום הכיפורים ברמת מגרון? ואם מאוד חשוב להוריד אותם שהכוחות יבואו למחרת יום הכיפורים. ועוד הערה קטנה, האם הורדת התיישבות יהודית באיזה שהוא מקום בישראל, זה פיקוח נפש שדוחה שבת ויום הכיפורים?".

מנגד, דובר מג"ב דחה את הטענות ומסר כי כל העצורים שוחררו בטרם כניסת החג, לפנים משורת הדין, והועברו לישוב גבעת אסף בבנימין.

גורמים משטרתיים טענו כי מדובר בהפרת חוק של הנערים, שאף קיבלו אזהרה מוקדמת באותו היום, אך בחרו לשוב אל המאחז בכדי ליצור פרובוקציה.

ח"כ אלי ישי הביא הבוקר "זעזוע עמוק" מפינו המאחז ואמר כי "הדבר מחייב בדיקה". ח"כ ישי הוסיף כי "על אנשי הביטחון לפעול כנגד כל מי שקורא תיגר על החוק. יחד עם זאת, אכיפה זו יכולה לעיתים נדירות אך ברורות לגלות רגישות יתר, כמו הצורך להימנע מפינוי מאחזים ביום כיפור".

"על ראשי מערכת בטחון הפנים להתייחס למקרה ולפעול לקביעת נהלים שימנעו הישנות המקרים", הוסיף ישי ואמר כי "מצער הדבר כי הגענו לנקודה בה יש צורך בהסדרת נהלים כיצד יש לפעול בנושא פינוי ישובים ביום כיפור, אך מצערת יותר המציאות שללא הנחיות ברורות, פינוי יישובים ביום כיפור הינו דבר לגיטימי".

גורם צבאי אומר ל"כיכר השבת" כי המתנחלים הגיעו למקום בשעה 14:00 ופונו וחזרו לאחר-מכן בשעה 18:00 מתוך ידיעה שיפנו אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר