שיתוף פעולה בין הראשל"צ ל"צוהר" הביא להקלה ברישום לנישואין

שיתוף פעולה ראשון בין הראל"צ הגאון רבי יצחק יוסף לבין "ארגון רבני צוהר" בראשות הרב דוד סתיו הוביל להקלה משמעותית ולפתרון מצוקתם של זוגות הנרשמים לנישואין (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הקלה ברישום נישואין. הראשל"צ הרב יצחק יוסף (צילום: פלאש 90)

שיתוף פעולה ראשון בין הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לבין "ארגון רבני צוהר" בראשות הרב דוד סתיו הוביל להקלה משמעותית ולפתרון מצוקתם של זוגות הנרשמים לנישואין.

בישיבת מועצת הרבנות הראשית שהתקיימה היום (שני) התקבלה החלטה על פי הצעת הראשל"צ ונשיא בית הדין הגדול הגר"י יוסף, לפיה, זוג הבא לפתוח תיק נישואין יוכל לעשות זאת כבר שנה לפני מועד הנישואין.

האפשרות הזאת עשויה להקל בצורה משמעותית על זוגות הזקוקים לבירור יהדות ונאלצים להמתין בחוסר ודאות עד סמוך מאוד לחתונתם.

הצעתו של הגר"י יוסף באה לאחר שתשומת ליבו הופנתה לנושא על ידי ארגון רבני צהר. הגר"י יוסף הודה לנשיא מועצת הרבנות הראשית הרב דוד לאו על סיועו בהעלאת הנושא בישיבת המועצה.

כזכור, בטקס הצהרת האמונים של מועצת הרבנות הראשית לישראל בבית הנשיא הצהיר הרב יצחק יוסף כי יפעל לכך שמועצת הרבנות הראשית תקבל החלטה שתפתור את מצוקתם של הזוגות הזקוקים לבירור יהדות.

בדבריו אז הדגיש הרב כי "יש להעדיף את השירות הציבור על פני שיקולי נוחות של הפקידים רשמי הנישואין". היום כאמור, מצוקה זו באה על פתרונה.

בארגון רבני צהר הוצאי הודעה בה הוא מברך את הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, על החלטתו לאפשר רישום לנישואים שנה לפני החתונה.

"זו החלטה מהפכנית", מדגישים בארגון ומזכירים כי עד כה ניתן היה להירשם לנישואים שלושה חודשים לפני החתונה. "הרישום לנישואים זמן קצר כל כך לפני החתונה פגע בלא מעט זוגות שנאלצו להתמודד עם הליך בירור יהדות ובעיות שונות שהם גילו שבועות ספורים לפני תאריך החתונה", הוסיפו.

"נתקלנו בלא מעט זוגות שנחשפו לבעיות בהליכי הרישום זמן קצר לפני הנישואים ובעקבות זאת החליטו לוותר על נישואים כדת משה וישראל. ההחלטה של הרב יוסף תוביל זוגות רבים לרבנות ותצמצם את כמות הישראלים שבוחרים להתחתן שלא כהלכה"."ארגון רבני צהר מחויב להנגיש את הליכי רישום הנישואים לזוגות ולהקל בבירוקרטיה על זוגות אלו מתוך מטרה לצמצם למינימום את הזוגות היהודיים שבוחרים להתחתן בנישואי קפריסין", מדגיש הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר. "נמשיך ונפעל למען מטרה זו הן דרך מיזם הנישואים ארגון רבני צהר, שלמעלה מ-80 אלף ישראלים כבר נישאו דרכו, והן באמצעות פעילות למען צמצום הבירוקרטיה בהליכי הרישום במדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר