אף אתה הקהה את שיניו / יוני כץ מגיב לאברום בורג

בתכניתו של חגי סגל, הטיח אברום בורג דברים קשים ברבי עקיבא ובדור המכבים, יוני כץ צפה בתכנית, וכעת הוא קורא לבורג: "הסר את הכיפה מראשך, כדרכם של מתייוונים אמיתיים" (מאמר)

יוני כץ | כיכר השבת |
אברום בורג (צילום: פלאש 90)

אם לא הייתי רואה במו עיניי ושומע במו אוזניי, לא הייתי מאמין שיש יהודי כזה. אחרי שתראו ותשמעו, אתם תבינו בדיוק כמוני, שהמתייוונים של פעם היו מתביישים בו.

אבל אם היה מסתפק רק בהכרזתו האווילית כמתייוון גאה לא הייתי משליך חיציי בפניו. שיתייוון לו, ויעלם מן ההיסטוריה כמותם, בימים ההם בזמן הזה. אלא שהלה הרשה לעצמו לשבת ולחרף את דמותו של מתתיהו ואת דמותו של רבי עקיבא בחירופים וגידופים מבית מדרשו של גלית הרשע. אשר על כן אזרתי חלוקי נחל ככל יכולתי והריני מתכוון בדחילו ורחימו להשליכם מבעד למקלדת היישר אל פניו ואל פיו דובר הרשע.

אז זהו אברום בורג? כיפה קטנה ואפיקורסות גדולה? לשם הגעת? יושב ראש הסוכנות לשעבר, יושב ראש הכנסת לשעבר, והעיקר יהודי לשעבר...

אני מבין שבתפקידך כחבר המועצה הבינלאומית של הקרן החדשה לישראל אתה מוכרח לירוק מידי פעם על ערכי היהדות. אבל לחרף ולגדף יהודים ענקי רוח וקומה דוגמת מתתיהו הכהן והתנא הקדוש רבי עקיבא. אנשים שאם אתה ואני עדיין כאן בארץ ישראל זה רק בזכותם! בזכות חייהם ובזכות מותם. אתה תבוא ותגיד שמתתיהו -רוצח, פנאט, פונדמנטליסט וכל השאר... עפר לפיך ולפי מחנכיך שהביאוך עד הלום. האיש שבהיותו זקן ושבע ימים חרף את נפשו ונפש בניו כדי לשמור על קיומנו הרוחני הוא רוצח בעיניך מפני שהיכה את אויבי העם ומעבירי דתו ודעתו?

האיש שנלחם על חרותו האמתית של עמינו, שיצא כמעט בודד מול אלפי שכירי חרב צמאי דמים. הוא בעיניך כל הרשימה הנ"ל שאוי לי שכתבתיה פעם אחת ועל כן לא אשנה בה.

וכאשר המראיין שואל אותך אם כזאת היא דעתך על כל לוחמי החופש כמו המחתרת הצרפתית במלחמת העולם השנייה אתה משיב ש"כן, בוודאי רבים מהם היו רוצחים ממש". ובכן, חבל שלא שאל אותך המראיין ומה דעתך על חיילי צה"ל שהרגו בשעת קרב, או שהצילו את חבריהם וסתם אזרחים מטבח. קרוב לוודאי שגם אותם היית מאשים ברצח מפני שבעיניך "הקם להורגך השכם להורגו" זהו כלל יהודי קטלני ואילו "הקם להורגך סייע בידו" זהו כלל הומני אוניברסלי (יווני?) ועל כן הוא שמנווט את חייך כמו את חייהם של מתייפייפים שכמותך.

אכן כלל יפה אימצתם לכם, אולי גם תזכו אי פעם להמחיש לנו בשעת אמת את התנהגותכם האצילית והמרשימה הזאת.

אתה פותח פה על רבי עקיבא? מי שהעולם כולו ירש ממנו את כלל הזהב של "ואהבת לרעך כמוך" הכלל האולטרה-הומני שרק ישנו. מי שהתמסר כל חייו ללמוד וללמד תורת ישראל והעמיד 24,000 תלמידים מי שרשם לזכותו למעלה מ-1500 אמירות טהורות בתלמוד. ונרצח כאחד מעשרה הרוגי מלכות במוות הומני ביותר על ידי רומאים, אוניברסליים, משכילים ומתייפייפים רק מפני שהיה לומד תורת אלוקים.

אתה בוחר להשליך רפש על דמויות ההוד של עמנו שאפילו גויים מכבדים את זכרם. ועדיין הכיפה על ראשך? השלך אותה ממך והלאה. מתיוונים גאים לא חבשו אותה. הנח עליך זר קוצים ומלא בהם את פיך ולעס אותם היטב למען תדע מה עובר על אביך בקברו שעה שהוא שומע את דבריך.

אני לא רוצה להשמיץ את המקום ממנו באת ולא את הישיבה שגדלה פרי הילולים כמוך. שהרי סוף כל סוף את כל זה אמרת כאדם בוגר ושקול. אבל בכ"ז הייתי רוצה שתהווה תמרור אזהרה לכמה אנשים ב"בית היהודי" (תואר זמני-כפי הנראה) שמתהדרים כרגע בפלורליזם דתי, שישימו על לב לאן הם או צאצאיהם עלולים להגיע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר