התנדבות לרפואת חירום - גם ללא תעודת בגרות

בעקבות פניית ח"כ יעקב אשר הודיעה שרת הבריאות יעל גרמן כי שינתה את ההחלטה הדורשת תעודת בגרות בכדי להתקבל לקורס חובשי רפואת חרום ונהגי אמבולנס (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב אשר (צילום: פלאש 90)

בעקבות פנייתו של ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) מודיעה הבוקר (ראשון) שרת הבריאות יעל גרמן (יש עתיד) כי שינתה את ההחלטה הדורשת תעודת בגרות או שווה ערך לה בכדי להתקבל לקורס חובשי רפואת חרום ונהגי אמבולנס, כך שכל אדם הרוצה להתנדב וסיים 12 שנות לימוד, יהיה מועמד ראוי לקורס זה.

לפני כחודשיים הוציא משרד הבריאות חוזר מינהל הרפואה בנושא: "הכשרת חובש רפואת חירום / נהג אמבולנס"' בו נכתב בסעיף התנאים והאישורים הנדרשים לקבלה לקורס חובשים ונהגי אמבולנסים כי "על המועמד להציג תעודת בגרות המוכרת על ידי משרד החינוך או שווה ערך המוכר ע"י משרד החינוך".

ח"כ יעקב אשר פנה לשרת הבריאות גרמן בדרישה לשנות את ההחלטה אשר הייתה אמורה למנוע ממאות מועמדים חרדים ללמוד להיות חובשים ולהציל חיי אדם.

במכתב ששלח אשר לגרמן כתב: "כידוע, במגזר החרדי ישנם מתנדבים רבים בארגוני ההצלה השונים, הפועלים ללא לאות להצלת חיי אדם. עד היום, לא התבקש מועמד כזה או אחר לעמוד בדרישה זו. ברור לכל שאין כוונת משרד הבריאות התומך ומעודד את נושא ההתנדבות להצלת חיים לפגוע בהתנהלות חשובה זו ובמהלך התקין בו הוכשרו עד היום אלפי מתנדבים חרדיים כחובשים מן המניין".

"אי לכך, פונה אני אליך, ומבקש התערבותך בתיקון סעיף זה המופיע בדרישות הקבלה לקורס, ובכך לאפשר באופן שוויוני לכלל המגזרים ללמוד מקצוע זה ולהציל חיי אדם", נכתב.

הבוקר, הודיעה שרת הבריאות, כי שינתה את הדרישה, ומעתה כל אדם הרוצה להתנדב וסיים 12 שנות לימוד יהיה מועמד ראוי לקורס חובשים ונהגי אמבולנסים.

בתגובה אומר ח"כ יעקב אשר: "אני מודה לשרת הבריאות שהחליטה לשנות דרישה זו. ראינו בימים האחרונים במצב אליו נקלענו עקב מזג האוויר, את ההתגייסות המדהימה של כלל המתנדבים בכוחות ההצלה והחרום אשר הגישו סיוע חשוב ומציל חיים לאזרחים בשטח, והוכיחו כי בזמני חרום תעודת הבגרות אינה קשורה לתפקוד המתנדבים בשטח.

"אין לי ספק כי שינוי דרישה זו תביא לכמות מכובדת של מתנדבים חדשים אשר יתפרשו בשטח ויסייעו לכל דורש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר