בג"ץ דחה את העתירה נגד שחרור אסירים: "הטענות כבר נידונו והוכרעו בעבר"

"עם כל ההבנה לכאבם, עתירתם אינה מעלה כל עילה משפטית להתערבותנו" אמרו שופטי בג"צ בתגובה לעתירה שהגישו בני משפחה שחמישה ממנה נרצחו בפיגוע במסעדת סבארו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שחרור אסירים, ארכיון (צילום: פלאש 90)

בג"צ החליט שלא להתערב בשחרור האסירים: עתירת בני משפחת סחיווסחורדר למתן צו על תנאי לפעימה הקרובה של שחרור האסירים הביטחוניים - נדחתה על ידי שופטי בית המשפט העליון.

השופטים אמרו כי למרות ההבנה לכאב העותרים, "עתירתם אינה מעלה כל עילה משפטית להתערבותנו. הטענות המועלות בה נדונו והוכרעו בעבר".

את פיגוע הדמים במסעדת סבארו ביצע המחבל המתאבד מוחמד אל מסרי (22) מכפר עקבה שמדרום-מזרח לג'נין, פעיל חמאס, הוא הובל למקום על ידי אחלאם תמימי (20), סטודנטית בביר זית ועיתונאית במשרה חלקית שהתגוררה ברמאללה.

תמימי, בעלת אזרחות ירדנית, עסקה גם באיסוף המודיעין לקראת הפיגוע יחד עם חברה לחוליה, דגלס, והתחפשה לתיירת יהודיה. תמימי ודגלס החלו לפעול יחדיו לצורך ביצוע פיגועים. בין היתר הניחה ביולי 2001 מטען חבלה בסופרמרקט ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים שלמרבה המזל התפוצץ ללא נפגעים בנפש.

הפגנה נגד שחרור אסירים ביטחוניים (צילום ארכיון: גיל יוחנן - ynet)

המטען, אשר התפוצץ במסעדת סבארו הוטמן בתוך גיטרה ושקל בין 5 ל-10 קילוגרם. בדרך למסעדה שאל מוחמד אל מסרי את תמימי אם יהיו שם גם דתיים כי הוא רוצה להרוג דתיים. הפיגוע גרם למותם של 19 אנשים נשים וילדים. ולפציעתם של עוד 140.

ילדי משפחת סחיווסחורדר, עברו טראומות קשות מאז הפיגוע. הבן הבכור שמשמש היום עורך דין ומייצג רבות מהעתירות של בני המשפחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר