החוק לפתיחת אזורי הרישום לנישואים נכנס לתוקף

החוק לפתיחת אזורי הרישום לנישואים, מה שמכונה 'חוק צהר', נכנס היום לתוקף וכעת כל זוג המבקש להירשם לנישואים יוכל לעשות זאת בכל מועצה דתית ברחבי הארץ (חדשות בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

'חוק צוהר' נכנס לתוקף: החוק לפתיחת אזורי הרישום לנישואים, מה שמכונה 'חוק צהר', נכנס היום (שני) לתוקף.

על פי החוק, יפתחו אזורי הרישום לנישואים מה שמביא לכך שכל זוג יוכל להירשם לנישואים בכל מועצה דתית ברחבי הארץ ובלא קשר לאזור בו בני הזוג מתגוררים. חוק אליו התנגדו בנחרצות המפלגות החרדיות.

יו"ר ארגון צוהר הרב דוד סתיו אומר הבוקר כי "כנסת ישראל ועם ישראל חפצים להמשיך בקשר ההיסטורי בין עם ישראל לדורותיו ומתוך מחויבות זו, לעבר ולעתיד של העם היהודי, אנחנו מתחילים היום בעוד שלב של הנגשת מוסד הנישואים והמשפחה היהודית לעם ישראל כולו".

בארגון צוהר שמחים הבוקר ואומרים: "החוק יאפשר לזוגות לבחור היכן להירשם לנישואים ויגרום לרשמי הנישואים לתת שירות טוב יותר לזוגות. מדובר בלא פחות ממהפכה בהליך הרישום לנישואים במדינת ישראל. ישום החוק ישים קץ לסבלם של גרים רבים שגוירו על ידי הרבנות הראשית ולא הוכרו כיהודים על ידי חלק מרבני הערים".

צפו: הרב יצחק יוסף תוקף את הרפורמה בנישואין

בעבר התייחס רבה של רחובות הגאון הרב שמחה הכהן קוק ואמר לערוץ 7 כי "אם אדם יוכל להתחתן בכל מקום שהוא ירצה זה יגרום לריבוי ממזרות. כי בכל עיר מכירים את המשפחה שגרה שם, ויש מסורת על המשפחה הזאת. אבל על פי החוק החדש אדם ילך לעיר אחרת שם לא מכירים אותו ונניח הוא גרוש והוא נושא עכשיו את אחותה של הגרושה, והגרושה עדיין חיה, אז הרי כל הצאצאים הם ממזרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר