חשש: מאות ילדים אומצו בניגוד לחוק הישראלי

פרשה שנחקרת בימים אלו, ונחשפת לראשונה על ידי כתבת המשפט של אתר ynet, מעלה חשש כי מאות ילדים שנולדו בחו"ל אומצו בניגוד לחוק הישראלי. ביהמ"ש התיר היום לפרסום חלק מפרטי הפרשה המורכבת (חדשות, בארץ)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

חקירה שמנהלת המשטרה, ונחשפה היום על ידי נעמה כהן פרידמן, כתבת המשפט של אתר ynet, מעלה חשש כי בישראל ישנם מאות ילדים שנולדו בחו"ל, הובאו לארץ תמורת תשלום ואומצו בניגוד לחוק. חלק מפרטי הפרשה המורכבת, הותרו היום (שני) לפרסום לאחר בקשה שהגיש אתר ynet לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

על פי הדיווח, יחידת ההונאה של מחוז תל אביב, מנהלת חקירה נגד אזרח ישראלי המעורב בפרשה. שבמרכזה ניצבת שאלת האימוץ בחו"ל במצב בו אין קשר גנטי בין ההורים המאמצים והילדים. החקירה הרגישה, מתנהלת תחת פיקוח של גורם בכיר בפרקליטות המדינה.

ההבדלים בחוק בין המדינה שבה נולדו מאות הילדים, לבין החוק בישראל, הם הגורם למחלוקת המשפטית שמעמידה את גורלם של הילדים המאומצים בספק.

ב-ynet צויין, כי לפי החוק בישראל, ישנם שני הסדרים המאפשרים ליצור "קשר משפטי הורי" מול קטין שהם אינם הוריו הביולוגיים.

ההסדר הראשון הוא במסגרת אימוץ ילד. אופציה נוספת היא אימוץ בין ארצי - הבאתו של ילד מחו"ל לאימוץ בישראל, בה דורש החוק הישראלי תיווך של עמותה המוכרת על ידי שר הרווחה והשירותים החברתיים ושר המשפטים. ההסדר השני הוא במסגרת חוק הפונדקאות הישראלי, הדורש קשר גנטי בין אחד ההורים והילד המאומץ.

לעומת זאת, בארצות הברית יכולים הורים להירשם כהוריו של ילד שנולד בהליך פונדקאות. לאחר אישור של בית משפט אמריקני, מקבלים ההורים תעודה בה הם רשומים כהורי הילד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר