מבוכה למשרד השיכון: האם דובר השר פרסם נתונים שגויים על שיווק דירות בביתר עילית?

לאחר ההתקפה החרדית נגד שר השיכון, מיהר דוברו לפרסם טור ממנו השתמע כי אריאל שיווק יותר דירות מקודמו בתפקיד. בדיקת אתר 'כיכר השבת' גילתה טעויות מביכות בנתונים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אורי אריאל, דוברו פרסם נתונים שגויים (צילום: פלאש 90)

לאחר המתקפה הבוקר (ראשון) ביומונים 'המודיע' ו'יתד נאמן' על שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, מיהר דוברו, אריק בן שמעון, לפרסם טור באתרי אינטרנט שונים, ובו טען כי "מאז כניסתו של השר (אורי אריאל. י,כ) לתפקידו בשנה האחרונה, זכתה ביתר עילית לשיווק של 298 יחידות דיור".

"רק לשם השוואה" טען בן שמעון, "בתקופת השר אריאל אטיאס (מש"ס) זכתה העיר בית"ר בשנת 2012 ל-8 יחידות דיור בלבד".

אלא, שבדיקה שערך אתר 'כיכר השבת', מגלה טעויות מביכות בנתונים המוצגים בטורו של בן שמעון.

בדיקה פשוטה שערכנו במערכת איתור מכרזים באתר רשות מקרקעי ישראל, מעלה כי בשנת 2012 שיווק שר הבינוי והשיכון דאז אריאל אטיאס 379 יחידות דיור, כ-30 אחוז יותר מכמות יחידות הדיור ששיווק אורי אריאל בשנת 2013.

במילים אחרות: כמות יחידות הדיור ששווקו בביתר עילית בשנה האחרונה תחת השר אורי אריאל, קטנה בכשליש מכמות יחידות הדיור ששיווק השר לשעבר אריאל אטיאס.

תגובתו של דובר השר אורי אריאל אריק בן שמעון: בשנת 2012 שווקו על ידי משרד השיכון 2 מכרזים בלבד בעיר בית״ר עלית מכרז אחד של 27 יח"ד בנייה צמודת קרקע אשר ממנו נמכרו 8 יח"ד בלבד (היות וצמודי קרקע אינם מתאימים לאוכלוסיה החרדית). בנוסף פורסמו מכרזים של 350 יח״ד בשיטת מחיר למשתכן אך בית המשפט העליון הקפיא את המכרזים הללו עד לשינוי הקריטריונים.

"המכרז לא יצא לפועל עד היום ועדיין נמצא תחת צו בית משפט ועל כן לא נספר בסופו של דבר במכלול המכרזים של שנת 2012 בעיר ביתר. מכל האמור עולה כי העיר בית״ר קיבלה רק 8 מגרשים בשנת 2012" עד כאן לשון התגובה.

יצוין כי בניגוד לטענה, אכן חלה דחייה מסוימת בסגירת המכרז אך המכרז נסגר לבסוף בדצמבר 2012. מנגד, בלשכת אריאל עדיין טוענים כי אטיאס שיווק 8 יחידות דיור בלבד בביתר עילית בשנת 2012.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר