פיצוץ הגז • חשד לרשלנות

הורים ובנם הפעוט נהרגו; טכנאי הגז נעצר לחקירה

פיצוץ הגז שאירע הלילה ברחוב שבתאי הנגבי בשכונת גילה בירושלים אירע לפי החשד בשל דליפת גז. זמן קצר לפני הפיצוץ ביקר במקום טכנאי גז שהבטיח לחזור בבוקר לתקן את התקלה. הטכנאי נעצר על-ידי המשטרה בחשד לרשלנות שגרמה לפיצוץ ובהמשך היום הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילומים: גיל יוחנן ואלי מנדלבאום - ynet; תמונות: פלאש 90)

חשד לרשלנות: שוטרי תחנת משטרת מרחב מוריה בודקים את החשד כי פיצוץ הגז שאירע הלילה ברחוב שבתאי הנגבי בשכונת גילה בעיר אירע כתוצאה מרשלנות.

מפרטים ראשונים עולה כי בשעות הערב אמש, הוזעק טכנאי של חברת גז אל הבניין בו אירע הלילה הפיצוץ. הטכנאי הוזעק על-ידי שכנים המתגוררים בדירה סמוכה לזו בה אירע מאוחר יותר הפיצוץ.

הטכנאי, כך לפי עדויות השכנים, ערך מספר פעולות ועזב את המקום, כשהסביר לדיירים כי פתר את התקלה באופן זמני ויחזור בבוקר כדי לספק פתרון קבע.

לפי החשד, הפיצוץ העז אירע בשל דליפת גז. מהפיצוץ נהרגו הורים ובנם בן השלוש ו-14 בני אדם נפצעו - בהם אישה בת 50 במצב קשה וזוג קשישים בני 80 במצב בינוני.

המשטרה מיהרה לעצור עוד במהלך הלילה את הטכנאי והוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה. בשעות הבוקר הוא יובא לבית המשפט השלום בעיר לדיון בהארכת מעצרו.

עורך דינו של הטכנאי, יהודה שושן, אמר בראיון לגלי צה"ל כי מהטכנאי מועסק כבר 17 שנה בתפקיד. "הוא הגיע בעקבות קריאה על דליפת גז, עשה את כל הבדיקות הנדרשות ובסופו של דבר סגר את ברז הגז באותה נקודה. לאחר מכן, הוא מילא דוח ועזב את המקום. הפיצוץ ככל הנראה אירע בעקבות דליפה מדירה אחרת בכניסה אחרת לבניין. לא היה ביכולתו של הטכנאי לדעת שהייתה דליפה נוספת".

מאיר קדוש, אחד הדיירים בבניין, סיפר כי "מדובר בבניין עם 65 דיירים, שהחימום בדירות נעשה באמצעות מערכת שנקראת 'ניוקרס', שזה מערכת לחימום מים ברדיאטורים באמצעות גז. כל פעם שמגיע דייר חדש לבניין אז הוא מתקין לעצמו את המערכת הזאת וככה נוצר מצב של טלאי על טלאי על צינור הגז הראשי".

מחברת סופרגז נמסר בתגובה כי "מפרטים ראשונים המצויים ברשותנו, מתברר כי בשעה 22:10 בלילה הוזעק טכנאי לבניין, בעקבות פנייה טלפונית שהגיעה מדיירי הבניין", אמרו בסופרגז. "על-פי דיווח הטכנאי, הוא סגר את ברזי הגז. לצערנו, אירע הפיצוץ מאוחר יותר, בשעת לילה. על-פי הוראות החוק, אמורה להתבצע בדיקה של מערכת הגז הראשית בבניין אחת לחמש שנים. בבניין שבו אירע הפיצוץ, בוצעה בדיקה בספטמבר 2012, והמערכת נמצאה תקינה. החברה תשתף פעולה עם המשטרה והגורמים השונים למיצוי החקירה".

מפקד שירותי הכבאות, רב-טפסר שחר איילון, אמר: "קשה לדעת את מקור הפיצוץ. ננסה לשחזר ולהגיע למסקנה כיצד הוא קרה. השכנים מסרו שהם הזמינו טכנאי גז. לא ברור לנו מה הוא עשה, אך אין ספק שמדובר ברשלנות".

אחד השכנים סיפר ל-ynet כי ביקורו של הטכנאי ארך כשבע דקות בלבד. לדבריו, "הטכנאי לא הצליח לתקן אותה, לא היו לו הכלים והציוד המתאים".

סמוך לשעה 1:00 בלילה נשמע בשכונת גילה בירושלים פיצוץ אדיר שהעיר אלפי ירושלמים משנתם. הפיצוץ שאירע ברחוב שבתאי הנגבי, גרם למותם של הורים ובנם הפעוט ולפציעתם של יותר מעשרה בני אדם.

ניצב יוסי פריינטי, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, אמר הלילה: "בשעה 1:00 לפנות בבוקר התקבלו מאות קריאות טלפון על הפיצוץ. ככל הנראה מדובר בפיצוץ נפחי של בלוני גז. הכוחות מבצעים כרגע סריקות בדירות, עוברים דירה-דירה, מחברים בין המשפחות ועורכים רשימות בסיוע פיקוד העורף. צוותים של העירייה והרווחה נמצאים במקום ודואגים לפנות את שאר השכנים. כרגע לא ידועה סיבת הפיצוץ ומוקדם מדי לקבוע".

רב-ניצב שחר איילון, מפקד שירותי הכבאות אמר הלילה: "קשה לדעת את מקור הפיצוץ. ננסה לשחזר ולהגיע למסקנה כיצד הוא קרה. השכנים מסרו שהם הזמינו טכנאי גז. לא ברור לנו מה הוא עשה, אך אין ספק שמדובר ברשלנות".

אחד התושבים המתגוררים בבבניין בו אירע הפיצוץ אמר ל-ynet: "זה היה בום קטלני. קמתי, לקחתי את הילד והאישה, ויצאנו מהבית. כל הזכוכיות שלנו פשוט התנפצו. בהתחלה חשבתי שזה פיגוע, אבל הרחתי את ריח הגז. זה היה פשוט נס גדול, ההדף היה קטלני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר