שולמית אלוני נקברה, בניה אמרו עליה קדיש

שרת החינוך בעבר שולמית אלוני נקברה בבית העלמין בכפר שמריהו בהשתתפות אנשי שמאל רבים. בניה אמרו עליה קדיש, והנשיא פרס חבש על ראשו כיפה שחורה. צפו בתיעוד (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
פרס סופד לאלוני (צילום: מוטי קמחי YNET)

שרת החינוך לשעבר שולמית אלוני שידעה מאבקים לא קלים עם המגזר הדתי והחרדי, הובאה היום (ראשון) למנוחות בכפר שמריהו בהשתתפות חברי כנסת ואמנים.

באופן מפתיע, בניה של אלוני אמרו קדיש, ונשיא המדינה שמעון פרס שהגיע לחלוק כבוד אחרון לנפטרת חבש על ראשו כיפה. וזאת למרות יחסיה הרעועים והלא קלים של הנקברת עם מגזר שומרי המצוות בישראל.

בין הנוכחים בלוויה ניתן היה לראות את חברת הכנסת וראשת מרצ זהבה גלאון, חברי הכנסת לשעבר יוסי שריד וחיים אורון, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, ח"כ בנימין בן אליעזר ופעיל השמאל הקיצוני אורי אבנרי.

בנה שספד לה אמר כי "אמא שלי היתה גיבורה ממין אחר ומיוחד. על הדגל שלה חקוקים חופש, תרבות ואחריות. אמא לא היתה מוּכנה לקבל שום ניצול לרעה של מסכות, שום השתקה בשל אמת גדולה, שום הכנעה של רוח האדם בתחבולות ושום אפליה בתואנה של עם בחירה".

שולמית אלוני (צילום: פלאש 90)

"אמא בערה ברוח החופש והלהיטה אחרים. מקור השראה למאות אחרים שרוחם מבקשת חופש מחשבה וחופש דעה וחופש ליצירה והגשמה עצמית. היא היתה רוח פרצים של חופש ואותנטיות ואוטונומיה ואופקים אינסופיים של הגדרה עצמית".

נשיא המדינה שמעון פרס ספד לאשת השמאל ואמר: "שולמית אלוני הלכה לעולמה אבל ועולמה נשאר. הדבר המרשים ביותר היה אומץ הלב האזרחי שלה – אמיתי, אותנטי. הוא לא נועד לכבוש לבבות, הוא לא נועד לעשות רושם. הוא נועד לבטא אמת והאמת היא לא פשוטה. היא כואבת, היא בועטת, היא מקוממת, היא מאכזבת. שולה כמעט לא ידעה מה זה רוב אבל היא תמיד ידעה מה זה מיעוט".

הבנים אומרים קדיש על אלוני (צילום: מוטי קמחי YNET)

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, התייחס לקשר בין החרדים ואלוני בראיון ל-ynet, ואמר כי "בניגוד למה שחושבים, היא דווקא עזרה לנו בעניין החינוכי. שולה ידעה את הרגישות, וכשרת החינוך היא עבדה עם סגנה החרדי בצורה יוצאת דופן. כשרת החינוך, נתנה לרשת החינוך שלנו להתפתח בצורה מאוד יפה. היא לא עשתה בעיות".

"כיכבנו באותה הממשלה, בסך הכול, למרות העימותים, והאמירות שכאילו גרמתי לפיטוריה, נשארנו ביחסים טובים. לא דיברתי איתה הרבה, אבל מפעם לפעם, נפגשנו", סיפר דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר