באר יעקב: אישור מיוחד לכנס פוליטי עם יאיר לפיד

תושבי באר יעקב התבשרו על כנס במתנ"ס 'לב הבאר', בהשתתפות שר האוצר יאיר לפיד. אלא שכדי לאפשר את קיום הכנס לפי החוק הוצרכו ב"יש עתיד" לקבל אישור מיוחד לכך (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

תושבי באר יעקב התבשרו כי ביום חמישי בשבוע הבא יתקיים כנס במתנ"ס 'לב הבאר' במועצה, בהשתתפות שר האוצר יאיר לפיד. אלא שמתברר כי החוק אוסר קיום כנסים פוליטיים בבניין השייך לרשות מקומית.

"במפגש נדבר על כל מה שנעשה וכל מה שצריך עוד לעשות - כדי להמשיך ולשנות. אתם מוזמנים להגיע, לשמוע, להשמיע ובעיקר לשאול את כל השאלות שמטרידות אתכם. משנים יחד", נכתב במודעה.

עו"ד קרין כהן ממשרדו של היועץ המשפטי למועצה שבחן את החוקיות בדבר קיום הכינוס, שלחה מכתב למוטי פרנקו, סגן ראש מועצת באר יעקב ובו התריעה על הבעייתיות שבקיום הכנס במתה"ס.

"הריני להודיעך כי אין לקיים את הכנס במתנ"ס, שכן עסקינן במבנה ציבור של המועצה", כותבת עו"ד קרין כהן, "על פי סעיף 2א לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט-1959 אסור לעשות שימוש בכספי גוף מבוקר, ובכלל זה רשות מקומית, בקשר עם תעמולת בחירות".

על פי חוזר מנכ"ל משרד הפנים שהופץ לפני שנתיים ימים "כנסים טקסים ואירועים שונים, הנערכים על ידי משרד ראש הממשלה או רשויות מקומיות, צריכים לעמוד אף הם באיסור הקבוע בסעיף 2א. הוראת הסעיף חלה בכל עת, גם מחוץ לתקופת בחירות, אך בתקופה זו יש לשים לב ביתר שאת לכך שאירועים אלה יגלשו לכדי תעמולת בחירות".

לאור זאת קובע היועץ המשפטי כי הכינוס לא יוכל להתקיים כמתוכנן עד לאישור ממנהל העמותה של המתנ"ס: "כל עוד אין אישור בכתב מטעם מנהל העמותה המפרט את נהלי העמותה בדבר השימוש לכל דורש והשימושים המותרים לא ניתן יהא להשתמש במתנ"ס לצורכי הכנס הנ"ל. יודגש כי לאחר קבלת אישור כאמור נבחן האם ניתן להתיר הכנס במתנ"ס".

אלא שלאור המכתב המדובר, מוטי פרנקו סגן ראש מועצת באר יעקב ביקש אישור ממנהל העמותה וזה אישר לו להשתמש במתנ"ס לצורך הכנס הפוליטי.

האישור הובא לידיעת היועץ המשפטי וזה אישר סופית כי הכנס יוכל להתקיים כמתוכנן.

במפלגת "יש עתיד" אישרו ל"כיכר השבת" כי אכן יש אישור חוקי לקיים את הכנס.

המודעה על הכינוס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר