חוק המשתמטים אושר בקריאה טרומית

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את "חוק המשתמטים" של חבר-הכנסת יוני שטבון המבקשת לשלול תשלומים מתקציב המדינה עבור סטודנטים משתמטים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ח"כ יוני שטבון (צילום: פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את "חוק המשתמטים" של חבר-הכנסת יוני שטבון המבקשת לשלול תשלומים מתקציב המדינה עבור סטודנטים משתמטים.

כיום, כל סטודנט הלומדות במוסדות להשכלה גבוהה שמתוקצבים מהמדינה נהנה מסבוב בשכר הלימוד. הסטודנט משלם כעשרת אלפים שקלים למוסד עבור שנת לימוד אקדמית כאשר בפועל המדינה מעבירה את היתרה בסכום הנאמד בכפי שניים מזה.

הצעת החוק של ח"כ שטבון מבקשת למנוע סבסוד שכזה עבור סטודנטים משתמטים, זאת מאחר ולפי נתוני הצבא, אלפים משתמטים משירות צבאי אך רבים מהם לומדים בהשכלה גבוהה ונהנים מסבסוד המדינה.

שטבון מדגיש כי לא מדובר בצעירים שפטורים מחובת שירות כמו חרדים וערבים אלא בחייבי גיוס.

ליוזמת שטבון הצטרפו חברי הכנסת עפר שלח (יש עתיד), יריב לוין (הליכוד), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), יעקב מרגי (ש"ס) ו איתן כבל ועמר בר לב (עבודה).

ח"כ שטבון אומר כי "לא ייתכן, שהמשתמט מלתרום למדינה ייהנה מתקציבה, בזמן שטובי בנינו ובנותינו נושאים בנטל הלאומי ולעיתים אף מחרפים נפשם בעבור המדינה, אותם משתמטים מתוקצבים מקופת המדינה ממנה הם משתמטים. אני מברך את חבריי חברי הכנסת על שאישרו את החוק בקריאה טרומית".

"החוק ישים סוף להפקר, יש לנו חובה מוסרית לעצור את הפארסה הזו. לא יעלה על הדעת, שאזרחי ישראל יממנו עבריינים - מפרי חוק צריך להוקיע, לא להוקיר", הוסיף שטבון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר