אסון הגז: הטכנאי יורחק מעבודתו ל-60 יום עקב חשד לרשלנות במקרים אחרים

אסון הגז: טכנאי הגז ששמו נקשר לאסון בו נהרגו בני משפחת טופאן בשכונת גילה בירושלים, חשוד ברשלנות במקרים אחרים • הרחקתו מהעבודה הוארכה ב-60 יום (בארץ)

זירת האסון (צילום: פלאש 90)

לא ישוב מחר לעבודה: בית המשפט האריך בשלושה ימים נוספים את הרחקת טכנאי הגז שנעצר לאחר פיצוץ הגז בירושלים, בחשד לרשלנות.

למרות ששוחרר, המשטרה בקשה להאריך ב-60 ימים נוספים את הרחקת טכנאי הגז החשוד ברשלנות שהביאה לפיצוץ בלון הגז בירושלים מעבודתו בחברת "סופרגז". היום (א') נענה בית משפט השלום בירושלים לבקשת המשטרה והטכנאי יורחק מעבודתו בחברה בשלושת הימים הבאים. לאחר מכן יורשה לשוב לעבודה משרדית וייאסר עליו לעסוק בעבודה טכנית עד לחודש אפריל. לדברי נציג המשטרה, מהחקירה עולה כי הטכנאי לא ביצע בדיקה מספיקה גם לפי נהלי החברה וכן, הוא חשוד בטיפול לקוי באירועים קודמים בשנים עברו.

לפני כשבועיים, נעצר טכנאי הגז בחשד לרשלנות, בעקבות בלון גז שהתפוצץ בשכונת גילה והביא למותם של ארבעה בני אדם. האיש נעצר לאחר שהתברר כי בני משפחת טופאן ז"ל שנהרגו בפיצוץ, הזעיקו אותו לברר את מקור ריח הגז שהריחו. הטכנאי שלא מצא דליפה בבדיקה, סגר את ברז הגז ואמר להם שמחר בבוקר טכנאי אחר יגיע לבדוק את מקור הדליפה. חקירת המשטרה העלתה כי דליפת הגז הייתה בדירה הצמודה, של בני משפחת שוורץ.

בתום החקירה, שוחרר טכנאי הגז אך הורחק ממקום עבודתו. מחר (ב') היה הטכנאי אמור לשוב לעבודתו, אך משטרת ירושלים בקשה להאריך את הרחקתו בשלושה ימים נוספים.

עורך דינו, יהודה שושן אמר כי "אין שום היגיון מאחורי הבקשה הזאת, שכן כעת כבר ברור לחלוטין שהטכנאי לא התרשל ולכן אין שום סיבה לפגוע בו באמצעות הרחקה ממקום עבודתו".

אולם, כאמור, בית המשפט קיבל את בקשת המשטרה והחליט להאריך את הרחקת הטכנאי מעבודתו.

במסגרת החקירה, שב טכנאי הגז לזירת האסון ושחזר את הפעולות שביצע בעקבות תלונות הדיירים על דליפת גז. הטכנאי שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים, לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים קיבל חלקית את הערעור שהגיש על המשך מעצרו.

עם יציאתו מתחנת המשטרה, אמר הטכנאי כי פעל על פי התקנות. "אני מרגיש בסדר גמור, המצפון שלי נקי, פעלתי לפי הנהלים" אמר והוסיף, "אני משתתף בצער המשפחות. הלוואי והייתי מקבל את הקריאה לדירה שבה הייתה הדליפה. יכולתי גם אני להיפגע בעצמי, אבל הגעתי לדירה אחרת ועשיתי את הבדיקה כהלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר