עיריית ירושלים פועלת למנוע את האסון הבא

בעקבות האסונות בירושלים, ואיבוד זמן יקר של כוחות ההצלה בחיפוש אחר כתובות בעיר הוחלט בעירייה בשיתוף מינהל קהילתי אשכולות לצאת במבצע שימנע את האסון הבא (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עיריית ירושלים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מקרי האסונות שפקדו באחרונה את ירושלים: אסון הגז שבו נספו ארבעה בני אדם ואסון ההדברה בבית משפחת גרוס שבו נהרגו האחיות יעל ואביגיל ע"ה והאחים מיכאל ויצחק שנפצעו בדרגות שונות, הביאו את עיריית ירושלים לנסות ולמנוע את האסון הבא.

היוזמה שנקראת "כתובת מצילה חיים" של עיריית ירושלים ומינהל הקהילתי 'אשכולות' תעניק מספרי בנינים חדשים לרחובות בשכונות החרדיות בהם אין כתובות ומספרים ברורים, נושא שגרם לאיבוד זמן יקר במקרי חירום.

באחרונה אירעו מספר אירועי חירום בשכונות החרדיות אליהם הוזמנו כוחות הצלה, כיבוי אש ומשטרה לדירות ללא כתובת ברורה, בעקבות כך הוחלט בעיריית לירושלים והאגף הפיזי במינהל הקהילתי 'אשכולות' (שמואל הנביא לשעבר) לצאת ביוזמה להסדרת מערך הכתובות בשכונת שמואל הנביא בעיר.

במודעה שהופצה לחלק מתושבי השכונות החרדיות הנמצאים במינהל קהילתי "אשכולות" תחת הכותרת "כתובת מצילה חיים" הובא לידיעת הציבור המספרים החדשים תוך בקשה להיערך לקראת חידוש הכתובות החדשות, ולדאוג לתאורה ושילוט עם המספרים על הבניינים.

לדברי מנהלת המנהל הקהילתי ליבי זייבלד "היוזמה לפנות לעירייה ולטפל בבעיה הגיע בעקבות תלונות רבות של תושבים וגופי חירום כמו מד"א וכיבוי אש שלא הצליחו להבין לאיזה כתובת הוזמנו בגלל מחסור במספרים ברורים, נושא שעיכב אותם במתן טיפול במקרי חירום שבנס לא נגמרו באיבוד חיי אדם, אולם לכולם ברור שמדובר בפיקוח נפש. כיום יש הרבה בנייני מגורים עם כמה כניסות שאין לה כתובת, וגורמי החירום הולכים לאיבוד בהגעה לאזרחים במצוקה ומבזבזים זמן יקר".

במכתב שהוציאה לכל התושבים כתבה זייבלד כי "כל כניסה בבניין תקבל כתובת חדשה: שם רחוב ומספר בלבד. מספרי הדירות לא ישתנו".

לדבריה, "כחלק מהקו האקטיבי החדש שהביא המנהל הקהילתי מאז בחירתו, הוחלט לפרוץ את גבולות העיסוק שלו בפעילויות פנאי ולהתמקד גם בפתרונות ומתן סיוע לבעיות של אזרחים, מתכנון אורבני, רווחה, וטיפול פרטני במצוקות".

מירב אברמוביץ מונתה לנהל את הפרויקט וזאת בגלל אחריותה על האגף הפיזי במינהל הקהילתי. יוסי עמר קצין הביטחון במנהל הקהילתי ומתנדב בארגון הצלה, מסביר כי "היו המון מקרים בהם לא הצלחנו למצוא כתובות מגורים בשכונות שונות, ובמקרים רבים כמעט איבדנו חיי אדם בשל האיחור הקריטי שלנו. תאר לך מקרה בו אדם לקה באירוע מוחי, קיבל התקף של קצר נשימה או סתם שריפה שהזמן הוא אחד המרכיבים הקריטיים להצלת חייו, וצוותי החירום עסוקים בלאתר את הכתובת. לשמחתי המנהל הקהילתי הרים את הפרויקט במהירות רבה, וכבר בחודש הבא כל הרחובות בהם אין שמות ומספרים ברורים יזכו לכתובת חדשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר