התקדמות לקראת הבחירות לרבנות ירושלים

לאחר פרסום התקנות החדשות לבחירת רבני ערים, נפגשו סג"ש הדתות וראש העיר ירושלים לפגישת "התנעה" של ההליך. ברקת: "הליך הבחירות לרבנות ירושלים יוצא לדרך" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
בן דהן וברקת, הצהריים (צילום: ג'קי לוי)

התקדמות לקראת הבחירות לרבנות ירושלים: לאחר שפורסמו התקנות החדשות לבחירת רבני ערים ברשומות, נפגשו היום (חמישי) סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן וראש העיר ירושלים ניר ברקת, ל"פגישת התנעה של הליך הבחירות לרבנות ירושלים", כפי שהוגדרה.

במהלך הפגישה סוכם כי בן דהן וברקת יפעלו לקדם את הליך הבחירות ככל שניתן. במסגרת זו יבחרו בשבועות הקרובים נציגי הגוף הבוחר מטעם מועצת העיר, שר הדתות ונציגי בתי הכנסת בירושלים.

הבחירות לרבנות העיר ירושלים נדחו בשנה האחרונה בשל הבחירות לכנסת והבחירות לרשויות המקומיות. כעת, עם פרסום התקנות החדשות מקווים במשרד הדתות שהבחירות ייצאו לדרך.

על פי התקנות החדשות מחצית מחברי הגוף הבוחר ייבחרו על ידי מועצת העיר, רבע יהיו נציגי בתי הכנסת, שמינית יהיו רבנים שיבחרו על ידי שר הדתות מקרה תושבי העיר ושמינית יהיו נציגי ציבור שימנה שר הדתות בהסכמת ראש העיר. בגוף הבוחר יכהנו כ- 30% נשים.

סגן שר הדתות בן דהן אמר הערב כי: "ירושלים זקוקה מזה זמן רב לרבני עיר שיפארו את שמה ויהוו את ההנהגה הרוחנית היהודית בעיר. אנו סמוכים ובטוחים שהתקנות החדשות קובעות תהליך בחירה קצר יותר מסורבל פחות וכזה שנותן ייצוג טוב יותר לתושבי העיר."

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר כי "אנחנו שמחים לבשר לתושבי ירושלים כי תהליך הבחירה של הרבנים הראשיים לעיר יוצא לדרך. בשמונה השנים האחרונות לא היססתי לעצור את התהליך באמצעות עתירות לבג"צ כשנעשו ניסיונות למחטפים ולמינוי שני רבנים שאינם מייצגים כראוי את הציבורים השונים בעיר.

"כעת השתנה מנגנון הבחירה כך שיבטיח בחירת רב ציוני שמייצג את מגוון האוכלוסיות בעיר בכבוד, לצד רב חרדי, כפי שראוי בעיר בה 70% מהיהודים אינם חרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות