הפיצוי למשפחת 'המחבל היהודי': 35 אלף שקל

המשטרה תפצה את משפחת ג'ק טייטל שהורשע ברצח פלסטינים, בסכום של 35 אלף ש"ח בתמורה לביטול תביעה שהגישה רעייתו נגד שוטר בחקירת הרצח בבר נוער (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ג'ק טייטל (צילום: פלאש 90)

בית משפט השלום בירושלים אישר אתמול (רביעי) את ההסדר שחתמה הפרקליטות עם משפחת ג'ק טייטל, המכונה "המחבל היהודי", לאחר שהורשע ברצח פלסטינים. ההסדר כולל ביטול כתב התביעה שהגישה רעייתו של טייטל במהלך חקירת הרצח בבר נוער נגד שוטר בתמורה לעזיבתו את המשטרה וקובע פיצוי בסכום של 35 אלף ש"ח למשפחה.

במסגרת חקירת הרצח בברנוער, נחקר טייטל בחשד למעורבות ברצח ניר כץ וליז טרובישי ופציעת 11 נוספים מהנוכחים במקום. רעייתו של טייטל, רבקה, זומנה אף היא לחקירה במשטרת מחוז תל אביב. לדבריה, במהלך החקירה, אחד החוקרים התייחס אליה באופן משפיל, התקרב אליה בצורה מאיימת, וכשביקשה ממנו לחדול ממעשיו החל השוטר לצרוח באוזניה ולהתבטא בגסות כלפיה וכלפי ילדיה.

בתגובה, הגישה טייטל תביעה למחלקה לחקירות שוטרים באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נגד אותו שוטר. לאחר הגשת כתב התביעה, יצרה פרקליטות מחוז ירושלים קשר עם באי כוחה של טייטל ובקשו להגיע להסדר בין הצדדים.

במסגרתו ההסדר, יעזוב השוטר את עבודתו במשטרה ולא יוכל לשוב אליה עד חודש אוקטובר 2015. כמו כן, תפצה המשטרה את משפחת טייטל בסכום של 35 אלף ש"ח שיועבר אליהם תוך שלושים ימים.

רבקה טייטל אמרה בתום הדיון בו אושר ההסדר כי "מי שהיה צריך לתת את הדין - נתן אותו בסופו של יום. כאשר בחרתי לפתוח את הנושא היה חשוב לי שמה שקרה לי לא יקרה לנשים אחרות, ושהן יעזו לספר אם קרה להן מקרה דומה כי גם הן וגם המשטרה ידעו שיש דין ויש דיין".

פרקליטה, עו"ד בן גביר, אמר כי "מעבר לפיצוי שגברת טייטל קיבלה, אני מקווה שהמסר יופנם וכל שוטר יבין שאם הוא יטריד, אפילו באופן מילולי, נחקר או נחקרת הוא עשוי לעזוב את תפקידו. אנחנו נילחם על זכויותיהם של נחקרים ועצורים ועל המשטרה לזכור שזכויות האדם לא נעצרות בחדרי החקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר