ח"כ אמנון כהן: "חברת החשמל קורסת מעודף הטבות לעובדים"

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן מש"ס, הזהיר הבוקר כי "חברת החשמל קורסת מעודף הטבות לעובדים - ועוד מעט היא תיפול לבור התקציבי שכרתה לעצמה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ אמנון כהן (צילום: פלאש 90)

"חברת החשמל קורסת מעודף הטבות לעובדים - ועוד מעט היא תיפול לבור התקציבי שכרתה לעצמה", כך הזהיר הבוקר (רביעי) יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן מש"ס.

במהלך דיון בוועדה הוסיף ח"כ כהן: "חברת החשמל רוצה להעלות את המחיר לצרכנים - אך במקביל לא מקצצת בהוצאות מיותרות. היא יצרה כפל פנסיה לעובדים בלי פיקוח, בלי אישור ובלי דיווח. העובדים עושים אמנם את מלאכתם נאמנה גם בתנאי חירום, אך נדרוש שיחזירו עד השקל האחרון כל מה שקיבלו שלא כדין".

"לא נאפשר לדירקטוריון החברה ולרשות החברות הממשלתיות להמשיך ולהתחמק מהכרעות ומאחריות בפרשה. המדינה לא יודעת למשול, וכל גוף עושה ככל-העולה - על רוחו", אומר כהן.

המשנה למנכ"ל מבקר המדינה צבי ורטיקובסקי אמר בדיון כי "הדו"ח בפרשה זו - הוא מהחמורים ביותר שהוציא המבקר מזה עשרות שנים. בכירי וותיקי החברה מקבלים כספים שלא כדין, התנהלותה משפיעה על איתנותה הכלכלית של החברה וזאת בזמן שהיא מספקת לאזרחי ישראל משאב יסודי שחיוני ביותר בשעות חירום". לדברי ורטיקובסקי, מדובר בסכום של כ-8.8 מיליארד ש"ח עודף הפרשות של חברת החשמל, לקופת הפנסיה של העובדים, ע"י שימוש בשני תקנים של חשבונאות וראיית-חשבון.

"החברה הקימה למעשה קופה נוספת כדי להבטיח את הפנסיה של העובדים, אך קופה זו חייבת להיות מפוקחת ואין מקום להפרשת פנסיה ע"פ שני תקנים חשבונאיים".

בנוסף ציין נציג המבקר כי "התגלו בחברת החשמל חריגות-שכר לא מאושרות, הנמשכות כבר עשרות שנים, ובהיקף של כ-3.4 מיליארד ש"ח, וכשרשות החברות מנסה לעצור זאת – העובדים ממהרים לבית הדין לעבודה, ושם נעצר התהליך. ורטיקובסקי תקף בחריפות את הפרקליטות, על חוסר-יכולתם להתמודד בבית הדין לעבודה על חריגות השכר הלא-מוצדקות בחברת החשמל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר