הפיצוץ בעכו: שניים נאשמים ברצח בני אדם בגלל אנטנה

בית המשפט האשים שני תושבי עכו בהצתה מכוונת של דירה בעיר, שהובילה לפיצוץ וקריסת חלק מהבניין. בעקבות זאת, נהרגו חמישה בני אדם ודיירים אחרים נפצעו. הנאשמים מכחישים את המיוחס להם

(צילום: פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בחיפה האשים היום (א') שני תושבי עכו, מחמד ח'ליל ג'ארחי ועומד ממדוח חלואני, בחמישה מקרי רצח, כאשר הציתו במכוון דירה בעכו, במטרה לנטרל את מכשיר האנטנות הסלולריות. בעקבות הצתת הדירה, קרס חלק מהבניין ונהרגו חמישה בני אדם.

השניים, שמטופלים רפואית על ידי שב"ס, לאחר שנפצעו בעת ההצתה, נאשמים בעבירות של הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע, ומכחישים את המיוחס להם.

בפיצוץ שאירע לפני כחודשיים בבניין מגורים בעיר העתיקה, נהרגו חמישה אנשים ראיק ונג'אח סרחאן, בנם בן ה-9 נאסר אלדין, ובני הזוג מוחמד וחנאן באדר. בנוסף, נפצעו דיירים אחרים בבניין, ביניהם גם הנאשמים, שלטענתם, הגיעו כדי לסייע לנפגעים ונפגעו בעצמם.

לפי כתב האישום, בדירה העליונה בבניין, היו אנטנות סלולריות שהפריעו לשכנים, אך בעל הדירה שלא התגורר בה, סרב להסירן. ג'ארחי וחלואני יחד עם צעיר נוסף, חדרו לדירה, שפכו חומר דליק והציתו בה אש. "כתוצאה ממעשיהם התרחש בדירה פיצוץ נפחי, אשר הביא לקריסה של שלוש קומות בצדו הצפון-מזרחי של הבניין ושתי קומות בצדו הדרום-מערבי" נטען בכתב האישום.

הנאשמים מכחישים את המיוחס להם וטוענים כי הגיעו למקום רק כדי לסייע לפצועים. פרקליטם של השניים, עו"ד באסל פלאח אמר כי "אף אחד לא ידע אילו חומרים יש בתוך הדירה. מה שבאמת צריך לחקור, זה את מצב התחזוקה של הבניין הזה, וכיצד הגיע למצב של דליפת גז וקריסה. היו התראות לבעלי הבניין שיש סכנת קריסה במקום".

הפרלקיטות דחתה את גרסתם של הנאשמים וביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים. מאחר ולדבריהם, לא ניתן היה להגיע בזמן כה קצר למקום, כי משך הזמן בין הפיצוץ לקריסה היה קצר מאוד.

במשטרה אומרים כי הם מחזיקים בהקלטה בה ג'ארחי מודה כי תכנן לשרוף את האנטנה והוא זה שביצע זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר