מאות בני נוער אושפזו בשל שתיית אלכוהול מוגזמת

בני נוער רבים פונו לבתי חולים כשהם סובלים מהקאות ואי שקט. מרכז שניידר: "בכל אחד מהחגים מגיעים אלינו יותר ויותר ילדים שסובלים מהרעלת אלכוהול" (חדשות, בארץ)

שושי מילר | כיכר השבת |
החגיגות, אמש (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

החינוך החילוני: מד"א דיווח כי בני נוער רבים בני 14 עד 16, סבלו במהלך הלילה מאיבוד שליטה ותופעות לוואי קשות בעקבות שתייה מוגזמת של אלכוהול. פרמדיקים וחובשים טיפלו בנערים ונאלצו לפנות עשרות מהם לבית החולים.

ד"ר אפרת ברון-הרלב, סגנית מנהל בית החולים שניידר אמרה ל-ynet כי "כולם הגיעו שתויים מאוד, חלקם היו חסרי הכרה, וחלקם עזבו את בית החולים על דעת עצמם מבלי ששחררנו אותם. לשמחתנו, כולם שבו להכרה".

עובדים סוציאליים סייעו בטיפול בילדים שסבלו מאי-שקט והקאות בצורה משמעותית. "מדובר באירוע שעלול להיגמר למוות", אמרה ד"ר ברון-הרלב, "כל נער או נערה כאלה שנמצאים בהרעלת אלכוהול עלולים למות. בכל אחד מהחגים הללו כמו יום העצמאות או ל"ג בעומר מגיעים אלינו יותר ויותר ילדים שסובלים מהרעלת אלכוהול. פעם היינו רואים ילד אחד או שניים, אבל בשנים האחרונות מגיעים כבר כמויות כאלה ובכל שנה מגיעים יותר".

הרעלת אלכוהול היא מצב שבדם יש ריכוז גבוה מדי של אלכוהול שגורם להתרחבות כלי הדם, וכך עלולה להיווצר בצקת במוח. לדברי ברון-הרלב, האלכוהול משפיע על מערכת העצבים המרכזית, שתחילה גורם לתחושת שמחה ולאחר מכן מוביל לירידה בהכרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר