"זה הבית שלנו": החל פינוי מאחזים שנבנו על קרקע פלסטינים

מאות שוטרי מג"ב התייצבו במאחז מעלה רחבעם השוכן בשטחה של המועצה האזורית גוש עציון, כדי לפנות שבעה מבנים שבג"ץ קבע כי נבנו על קרקע פלסטינית. צפו (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: גיל יוחנן - ynet)

פינוי המאחזים הגדול: הבוקר (רביעי) התייצבו מאות שוטרי מג"ב במאחז מעלה רחבעם השוכן בשטחה של המועצה האזורית גוש עציון, זאת בכדי לפנות שבעה מבנים שבית המשפט העליון קבע כי נבנו על קרקע פלסטינית.

עוד בשעות הבוקר' עת הגיעו למקום כוחות הביטחון, פנו המתנחלים לבג"צ בדרישה להוציא צו הקפאה על הפינוי הצפוי בטענה כי הם רכשו את הקרקע מידי הפלסטינים, השופטים נענו לבקשתם אך זמן קצר לאחר מכן השופטים ביטלו את הצו הארעי והורו לפנות את המבנים על יושביהם.

את בואם של שוטרי המג"ב קיבלו תושבי המקום בצמיגים שהוצבו בדרכי הגישה כמו גם בולי עץ גדולים, כל זאת בכדי למנוע את פינוי המבנים. במהלך העימות נעצרו שלושה תושבים בחשד להפרות סדר.

המקום הוכרז כשטח צבאי סגור ולמרות זאת, עשרות פעילי ימין ותושבים התקבצו על גגות הבתים שצפויים להיהרס. "זה הבית שלנו", צעקו המוחים לעבר כוחות היס"מ שעלו על הסולם בכדי לפנותם מהגגות. למרות הפרות הסדר שהיו צפויות, הצליחו כוחות הביטחון לפנות היושבים בבתים ולהעמיס את ציודם.

צפו: תושבת מבהירה: מחר אני אבנה (צילומים: גיל יוחנן, ynet)

מערכת הביטחון ובראשה, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ניהלו בימים האחרונים מגעים עם ראשי המתנחלים במטרה להגיע להסדר מוסכם לפינוי עצמי של 28 מבנים לא חוקיים במאחזים רמת גלעד, גבעת אסף ומאחז שפונה הבוקר, מעלה רחבעם.

לאחר שהצדדים לא הצליחו לגשר על הפערים, האות ניתן וכוחות הביטחון הורשו להיכנס אל השטח במטרה לפנותו. שאר המבנים הלא חוקיים השוכנים במאחזים שעניינם נדון השבוע בפגישות עם גורמי הביטחון יפונו בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר