חולון: פעילי זכויות בעלי חיים נגד "פדיון פטר חמור"

פעילים טבעונים וצמחונים בעיר חולון פנו לחברי מועצה וביקשו לעצור את קיום מצוות "פדיון פטר חמור", וזאת לאור סרטון שתיעד פדיון והועלה ליוטיוב. צפו בסרטון שהרגיז את הפעילים (ארץ)

שאל כהנא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

על רקע אירוע של פדיון פטר חמור שנערך בחולון לפני כשבוע, דורשי פעילי זכויות בעלי חיים מחברי המועצה לעצור את קיומו של המנהג שלטענתם פוגע בבעלי חיים.

אל הטקס שנערך בבית הכנסת מרכזי בעיר, הגיעו רבים מתושבי חולון ואף מערים אחרות. בסרטון שתיעד את האירוע והועלה לרשת, נראתה הכבשה שהובאה לטקס לצורך הפדיון, כשהיא מבוהלת, מה שגרם לכעס אצל פעילים רבים לזכויות בעלי חיים.

אחד הנוכחים באירוע סיפר כי הכבשה נבהלה מהקהל הרב שסבב אותה, וכי נאצלו לגרור אותה לבית הכנסת לצורך הטקס. פעילת בעלי חיים אחרת, טבעונית, ניסתה לטעון כי מדובר בטקס "מיושן" שלא ראוי לקיים בשנת 2014.

הודעת מייל ששלח אחד מפעילי זכויות בעלי חיים לחברי המועצה, זכתה לתגובה של אילן כהן צדק, עוזר סגן ראש העיר מטעם ש"ס חיים סברלו. "לא הבנתי את נושא צער בעלי החיים. כל מה שרואים זה איך מכבדים את החיות וילדים שמלטפים את החמור" הגיב לו כהן צדק, והוסיף כי רצה להגיע לאירוע בעצמו אך "לא יצא לו".

סברלו, שהודעת המייל של עוזרו הרגישה את פעיל בעלי החיים, אמר ל-mynet כי לא מדובר בתגובה רשמית שלו, אלא של מזכירו.

בהתייחסו לסרטון שתיעד את האירוע אמר סברלו: "אני מציע לצפות בסרטון ולראות האם יש שם צער בעלי חיים. המצווה באה לכבד בעלי חיים ולא חס וחלילה לזלזל בהם. תורת העם היהודי מקפידה מאוד בנושא צער בעלי חיים, וישנן הלכות רבות בנושא. שוחחתי עם מארגני הטקס והם היו המומים מהתלונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר