מיהו הקייטרינג שיגיש את האוכל לאפיפיור ולנשיא?

האפיפיור פרנציסקוס יסעד לארוחת ערב יחד עם הנשיא וראש הממשלה. מיהו הקייטרינג שיגיש את האוכל, ואיך הוא קשור לשערורייה בבית הנשיא מלפני כשנתיים? (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

האפיפיור פרנציסקוס נחת לפני שעה קלה (ראשון) בנתב"ג והתקבל בטקס ממלכתי. בין מקבלי פניו בשדה התעופה היו נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים ואישי ציבור.

מיד לאחר הטקס אמור האפיפיור לסעוד לארוחת ערב יחד עם הנשיא וראש הממשלה. ל"כיכר השבת" נודע כי הקייטרינג שיגיש את האוכל לאפיפיור ולנשיא הוא קייטרינג "שולץ", הקייטרינג הגדול בארץ. מה שעוד נודע, הוא הקשר בין קייטרינג "שולץ" לשערוריית הכשרות בטקס המרכזי ביום העצמאות בבית הנשיא לפני כשנתיים.

כזכור, אז נחשף כי קייטרינג "פרי הארץ" - שהשליטה בו נרכשה על ידי "שולץ" כבר ב-2009, הגיש בשר שאינו כשר באירוע. לאחר בדיקה מהירה של היחידה להונאה בכשרות של הרבנות הראשית התברר כי לאחר שכמות בשר גדולה התקלקלה זמן קצר לפני האירוע, קנה אחד הטבחים בשר באטליז לא כשר באבו גוש.

מיד לאחר מכן הודיעה הרבנות עמק חפר, שם פעל הקייטרינג, כי על הקייטרינג להשיב את תעודת הכשרות. נציגי הקייטרינג הוזמנו לשימוע ברבנות הראשית, אך לאחר שלא הגיעו, החליטו ברבנות להסיר את אישור הכשרות לקייטרינג.

כאמור, למרות המקרה, קייטרינג "שולץ" ממשיך לספק שירותי הסעדה באירועים בבית הנשיא, כמו האירוע האחרון ביום העצמאות בבית הנשיא, כמו גם באירוע היום (ראשון) בטקס קבלת הפנים לאפיפיור בנתב"ג. בנוסף, קייטרינג "שולץ" זכה לאחרונה במכרז ענק של צה"ל, ואמור לספק שירותי הסעדה בעלות כוללת המוערכת בכ-280 מיליון שקל.

מבית הנשיא נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי שירותי ההסעדה הינם באחריות משרד החוץ, וכי אין קשר בין קייטרינג "שולץ" לקייטרינג "פרי הארץ". לדבריהם, ל"שולץ" יש הכשר כדת וכדין מטעם הרבנות הראשית.

מהרבנות הראשית נמסר ל"כיכר השבת": "בעקבות תקרית כשרות חמורה ביום העצמאות תשע"ב בבית הנשיא, ביצעה היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברה"ר לישראל חקירה נגד קייטרינג פרי הארץ, אשר הובילה לחשיפת חשוד בהונאת כשרות, ולנקיטת אמצעים נגדו ונגד חשודים נוספים אשר היו מעורבים לכאורה בפרשה. בעקבות האירוע שללה הרבנות עמק חפר את הכשרות שנתנה לקייטרינג פרי הארץ".

לפי הרבנות הראשית, "במהלך הבדיקה נוצר קשר עם חברת שולץ, אשר הודיעה בצורה נחרצת כי לא הייתה מעורבת בהונאת הכשרות. בנסיבות אלה, ובהיעדר ראיות סותרות, הוחלט ברבנות הראשית כי אין די בקשר העסקי בין שולץ לפרי הארץ כדי להגדיר את שולץ כשותפה להונאת הכשרות, ולא ננקטו הליכים על ידי הרבנות נגד שולץ. הנושא הועבר לטיפול פרקליטות מחוז י-ם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר