צפו בנאום המלא של הרב דוד לאו במעמד האפיפיור

הרב דוד לאו נאם בעת פגישת הרבנים הראשיים עם האפיפיור: "דקה מכאן נרצחו מאות נשים ילדים וקשישים יהודים ושאינם, רק בגלל שנאה בשם הדת" • הנאום המלא (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |

ביקור האפיפיור בישראל: צפו בתיעוד וידאו מדבריו של הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו במהלך המפגש עם האפיפיור פרנסיסקוס הראשון.

הגר"ד לאו אמר בדברים שנשא: "במרחק דקה מכאן נרצחו מאות נשים ילדים וקשישים יהודים ושאינם, רק בגלל שנאה בשם הדת. אני קורא לך לקיים ועידה בין דתית לכל ראשי הדתות להוקיע את האלימות בשם הדת".

הרב דוד לאו הציג בפני האפיפיור את ראשי ארגוני החסד שמצילים חיים בישראל. "אני רוצה לדבר על ערך החיים שהוא מעל לכל. בשביל חיי אדם מחללים את היום הקדוש ביותר עבורנו יום הכיפורים. מנהיגי הדתות צריכים לצאת בקריאה משותפת למנוע שפיכות דמים, מעשי שנאה, הרס בתי קברות ופגיעה בשם הדת".

הגר"ד לאו ציין לאפיפיור כי יש בישראל חופש דת שאין באף מדינה. "ביקרת בהר הבית וראית כיצד לכל דת מעניקים כאן את מקומם הראוי ואף מסייעים בידם". את דבריו סיים הרב הראשי דוד לאו בתפילה לשלום בין העמים ואמר כי ביקורו של האפיפיור צריך להעביר מסר לכל העולם של דו שיח, של שלום ולא של שנאה ושפיכות דמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות