עיריית לוד הוציאה צו הריסה למקווה

פקחי עיריית לוד הגיעו למתחם בית הכנסת בית אריה בעיר, ובידם צו הריסה כנגד בניית מקווה שנמצא בימים אלה בשלבי בנייה מתקדמים בטענה למחסור באישורים נדרשים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

פקחי עיריית לוד הגיעו אתמול (רביעי) אל מתחם בית הכנסת בית אריה בעיר, ובידם צו הריסה כנגד בניית מקווה שנמצא בימים אלה בשלבי בנייה מתקדמים. הפקחים אמרו לבעלי המקום כי אין בידיו את האישורים הנדרשים לבניית המקווה ולאור זאת מחויבים הם להרוס את הבנייה.

במידה ולא תתקבל החלטה אחרת בנדון, בימים הקרובים צפויים לשוב פקחי העירייה על עקבותיהם מלווים בטרקטור ובפועלים של העירייה, במטרה להרוס את המקווה עד ליסוד. יצוין כי במקום ישנו מקווה נוסף שנבנה עם הקמת בית הכנסת.

לפני שבועיים ימים, ארבעה חודשים אחרי שראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, הוציא צו הריסה ללשכתו של הרב ברוך יורקוביץ' המכהן כרב חסידות חב"ד בלוד, שנבנתה כחלק ממבנה בית הכנסת 'בית אריה' המרכזי בשכונת חב"ד, נהרסה הלשכה כליל.

בעירייה טענו אז כי המבנה אינו חוקי ולכן מוטלת עליהם החובה להרוס את המבנה. לעומת זאת אמרו בחב"ד כי מדובר בהתנכלות מכוונת.

התושבים טוענים לאיפה ואיפה בהתנהלותו של ראש העיר, לדבריהם בעיר קשה למצוא בנייה שאין בה חריגה ולמרות זאת לא ניתן להם צו הריסה: "בעיר הזו ישנה בנייה בלתי חוקית ולא שמעתי את ראש העיר נלחם בהם עם צווי הריסה", אומר אחד התושבים ותוהה: "מדוע לרב שתמך בו בבחירות הוא כן מוציא צו הריסה?".

מעיריית לוד נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "התקיימה ישיבה בלשכת ראש העיר בהשתתפות רבני השכונה בראשות הרב ברוך בועז יורקוביץ, במהלכה הובהר כי הועדה המחוזית לתכנון ובנייה ומינהל מקרקעי ישראל כבעלת הקרקע, דורשים את ביצוע ההריסה וכי לעירייה אין שיקול דעת בנושא".

"עם זאת", אומרים בעירייה כי "מאחר והמדובר בשטח המיועד לצרכי ציבור, מנהלים הצדדים מו"מ לגיבוש הסכמות שניתן להגיע אליהן בהתאם לדין. בתוך כך תיבחן אפשרות הגשת בקשה לבית המשפט לדחות את ביצוע הצו על מנת לבדוק באם ניתן להכשיר את הבנייה והוצאת היתר בניה כחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר