עובדי 'קווים' שובתים: מאות נוסעים חרדים בתחנות

שיבושים בתחבורה הציבורית כמו גם בשאר הערים ברחבי הארץ בעקבות שביתת עובדי חברת "קווים". מחר (שני) ישובו העובדים לשבות עד לשעה 14:00 בצהריים (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: חברת קווים)

שיבושים בתחבורה הציבורית בעיר החרדית מודיעין עילית כמו גם בשאר הערים ברחבי הארץ בעקבות שביתת עובדי חברת "קווים" המשביתים את עבודתם לאחר שלדבריהם ההנהלה הפעילה עליהם לחצים בעקבות התאגדותם תחת ארגון עובדים.

השביתה בעיר מודיעין עילית תתקיים עד לשעה 10:00 הבוקר (ראשון) ובשאר הערים, רמלה ולוד השביתה תסתיים עד חצות הלילה. מחר (שני) ישובו העובדים לשבות עד לשעה 14:00 בצהרים.

בעקבות השביתה, תושבים רבים בעיר מודיעין עילית מדווחים על קריסה בתחנות התחבורה ברחבי העיר. לדבריהם, יש עומס רב בתחנות וכי עשרות אנשים נמצאים בתחנות ללא מענה.

בוועד העובדים נמסר הבוקר בתגובה לתלונות התושבים: "ניסינו למנוע הפגיעה בנוסעים, אך ההנהלה מאיימת על נהגים שלא יגבו תשלום".

הנהגים מוחים על סחבת במשא ומתן ובמיוחד- סירוב ההנהלה לתוספת שכר מכל סוג שהוא . עוד מוחים הנהגים כנגד שעות עבודה ארוכות (13 שעות בממוצע ביום) שיבוץ שרירותי למשמרות, פיצול יום העבודה ללא תמורה, פנסיה מינימאלית ולא מספקת והעדר קרן השתלמות.

בהתייחסם לשביתה עצמה אומרים בוועד העובדים: "אנו קוראים מדי יום על רכישות אטרקטיביות למכבי חיפה ובה בעת נטען כי אין לחברה יכולת להוסיף ולו שקל אחד לשעת עבודה. רק עלותו של שוער הרכש החדש שקולה למשכורתן של 45 נהגים". ביום שני נזכיר לשחר (בעלי החברה. צ.ג) מי מפרנס באמת לתקציב המנופח של קבוצת (קבוצת הכדורגל. צ.ג) המחמד שלו".

לפני שבועיים ימים, עובדי החברה השביתו את עבודתם בצעד חריג שבו הנהגים לא דרשו תשלום מהנוסעים. לאור הפולמוס ההלכתי שנוצר, אתר "כיכר השבת" פנה באמצעות שיחה טלפונית לבית דין הלכתי בנשיאות הגאון הרב מרדכי גרוס, שם נאמר כי מוטלת על הנוסעים החובה לשלם.

"לכאורה החברה צודקת ולא הנהגים. הנהגים הם לא בעלי החברה ולכן צריך לשלם", אמר אחד הפוסקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות