אלון חסן עם שחרורו: "האמת תצא לאור"

אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד שוחרר לביתו למעצר בית של עשרה ימים, וכתב בדף הפייסבוק: "אנחנו אנשים חזקים ומאמינים, יש רק אמת אחת ובעזרת ה' היא תצא לאור" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בסוף השבוע שעבר, אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד שוחרר לביתו למעצר בית של עשרה ימים, לאחר ששהה עשרה ימים במעצר בעקבות החשדות נגדו בין היתר עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה וסחיטה באיומים.

התנאים עליהם התחייב יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, הם: ערבות בסך מאה אלף שקלים אותם הפקיד בטרם שוחרר. על חסן נאסר להתקרב במשך שלושה חודשים לנמל אשדוד כמו גם ליצור קשר עם יתר המעורבים בפרשה.

עם הגעתו לביתו סירב חסן להתייחס באופן רשמי לעיני המצלמות לאשמות נגדו אך מאוחר יותר פרסם הודעה ברשת החברתית פייסבוק בה כתב: "לכל המשפחה והחברים היקרים שבת שלום! אני שמח לבשר לכם שחזרתי".

"החוויה לא הייתה פשוטה אך הייתה צפויה", כתב חסן, "אנחנו אנשים חזקים ומאמינים, יש רק אמת אחת ובעזרת ה' היא תצא לאור. תודה רבה לכם על הדאגה, התמיכה ואהבה. אני אוהב אתכם אני חזק יותר מתמיד ונחוש יותר".

עם שחרורו, חברת-הכנסת, שלי יחימוביץ (העבודה) פרסמה תגובה ובה כתבה: "היי זאת שלי, אלון חסן: שחיתות היא שחיתות, בריונות היא בריונות, ואין בין זה לבין מאבקי עובדים דבר וחצי דבר".

"עם שחרורו היום למעצר בית והרחקתו מהנמל, חשוב לחדד: דין שווה למושחתים שמנצלים את כוחם ואת אמון הציבור שלהם כדי להתעשר ולגרוף רווחים לעצמם, בין אם הם ראש ממשלה, שר אוצר, ח"כ או יו"ר ועד. מה שאני כבר יודעת עליו, החומר הגלוי, עוד לפני חקירה, אישום או הרשעה הוא די והותר לדעת שמדובר במושחת. כי דווקא בזמן שאלון חסן יושב במעצר בית והמשטרה עושה את עבודתה, חשוב לומר ששחיתות היא לא בהכרח פלילית", הוסיפה יחימוביץ.

חסן הוא אחד מ-15 החשודים שנעצרו על ידי המשטרה בפרשה. סנגורו, עו"ד בני כץ, טען כי מדובר בחקירה פוליטית אותה מכוון אדם בכיר.

לפני שבועיים עיכבה המשטרה 15 בני אדם, בהם עובדים בעבר ובהווה ובכירים בנמל אשדוד. על פי החשד, יצרו גורמים בנמל מנגנון לקידום ענייניהן של חברות פרטיות בשליטת מקורבים, ומנגנון זה תועל לספק רווח בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מהחברות.

על פי החשד, העובדים הפעילו לחץ שנועד להבטיח את שכירת החברות המקורבות. הם עשו זאת גם כאשר היה בכך כדי לפגוע בהכנסות הנמל ובקופה הציבורית.

"במהלך השנה זיהינו פעילות של הלבנת הון והעברות כספיות חריגות, גם למדינות אחרות, שקשורות לנמל", אמר ראש אגף חקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי. לדבריו, "להערכתנו יש גם מקרי שוחד בנמל. אנחנו על קרקע די מוצקה. יש לנו די ראיות לביצוע המעצרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר