הכונס ממליץ: הבראה במקום פירוק למכון לנדר

סגן הכונס הרשמי ומנהלת מחוז ירושלים קראה בהודעה ששיגרה הבוקר להעדיף הסדר נושים והבראה למכון האקדמי "לנדר", ולמצותו במקום התכנית לפירוקה של העמותה (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
סטודנטים חרדים (צילום אילוסטרציה: כיכר השבת, למצולמים אין קשר לכתבה)

היום (שלישי) כונס הכנסים צפוי לקבל הכרעה באשר למשבר הפוקד את מרכז האקדמי ירושלים 'מכון לנדר', לאחר שדוד מינץ, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי תהליך הקפאת הליכים בעקבות חובות הנאמדים ב-22 מיליון שקל, יפוג עוד השבוע.

מאז שעות הבוקר - כשבחוץ מפגינים עשרות סטודנטים - בכירי המועצה להשכלה גבוהה וכונס הנכסים מנהלים דיונים קדחתניים בכדי למצוא פתרון שיביא לסיום המשבר שעלול לסגור את המכון בו לומדים 1,200 סטודנטים במסלולים שונים.

הערכה היא כי הכונס יורה להעביר את פעילות העמותה לניהול אחר ולא להשאירו בידי ההנהלה הנוכחית שלכאורה כשלה בתפקידה. את רמז לכך ניתן להסיק בין היתר מדבריו היום: "דומה כי אין חולק שאף המקרה שלפנינו, כניסתו של מציע אשר ימשיך את פעילות העמותה, אגב הסדר נושים בעניינה, ישרת טוב יותר את כלל הצדדים הרלוונטיים – העובדים, או למצער מרביתם, ימשיכו להיות מועסקים; הנושים ייפרעו בשיעור גבוה יותר מאשר בחלופת הפירוק (למותר להזכיר שקופת העמותה ריקה, כך שחלופת הפירוק אינה צפויה להשיא כל דיבידנד לנושים); והסטודנטים יוכלו להשלים לימודיהם".

הפגנת הסטודנטים, הבוקר (צילום: טוביה ברוקנר)

בהודעה שאותה שיגרה עו"ד בת שבע אברך בר טוב, סגן הכונס הרשמי ומנהלת מחוז ירושלים, נכתב כי "במקום בו קיים סיכוי לגיבוש תכנית הסדר נושים והבראה, ראוי לבחור אפיק ולמצותו חלף פירוק העמותה". הסגנית הוסיפה והבהירה את עמדת הכונס, "לדבר משנה תוקף במיוחד במקום בו אחד מהמציעים (לרכוש את המכון. צ.ג) מקבל על עצמו לשאת בהוצאות תקופת ההקפאה (הגירעונות) כחלק מהצעתו, כפי שדיווחו הנאמנים".

"הכונס הרשמי הדגיש בפני הנוכחים בישיבה שהתקיימה הבוקר, כי בנסיבות העניין ראוי שהמועצה להשכלה גבוהה תשים לנגד עיניה פתרון רחב ככל הניתן למצב הדברים בו נפגעים רבים, ביניהם העובדים, רשויות המס', וספקים שונים בנוסף לסטודנטים הלומדים היום בעמותה".

הבוקר, עשרות סטודנטים חרדים ודתיים הלומדים במרכז האקדמי התייצבו מול משרדי המועצה להשכלה גבוהה, בזמן הדיון שעודנו מתקיים בנושא עתידם בהשתתפות בכירי המל"ג. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "אל תשרפו לנו את התואר", או "שי פירון תמצא פתרון".

טוביה ברוקנר, דובר הסטודנטים, אמר הבוקר ל"כיכר השבת": "כולם באו בקריאה אחת ברורה, אל תפקירו את הסטודנטים. כל השיקולים וכל הכישלונות אסור שיפגעו בסטודנטים, הם העתיד של מדינת ישראל וכל משחקי הכבוד או הגורמים למיניהם צריכים להיות סביב זה. לא יכול להיות שהסטודנטים שהם הזוגות הצעירים - מגדלי הילדים, ישלמו את המחיר של בעלי ההון או הבעלים הכושלים שהיו פה בדרך".

"אנחנו מקווים שהצעד הבא יהיה לחזור וללמוד בכיתות ולסיים את השנה האקדמאית ולהמשיך ללמוד ולתרום למדינת ישראל, זה מה שאנחנו רוצים. גם עכשיו שאנחנו פה, אנחנו מקיימים כאן שיעורים, זאת לא מחאה אלימה. לא יכולים לפרט את צעדנו הבאים", הוסיף נציג הסטודנטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר