ד"ר יוסי זעירא: "קצבאות ילדים מעודדות עוני"; יוני שטבון: "תתנצל או שתתפטר"

ד"ר יוסי זעירא, חבר ועדת אלאלוף למלחמה בעוני, טען כי קצבאות הילדים מעודדות ילודה וילודה מעודדת עוני. ח"כ שטבון הגיב: "לשיטתו גם צמצום האנושות יוביל לצמצום העוני" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יוני שטבון (צילום: פלאש 90)

הסתה: ד"ר יוסי זעירא, חבר ועדת אלאלוף, בתכנית 'סדר יום' ב'קול ישראל' טען כי קצבאות הילדים מעודדות ילודה וילודה מעודדת עוני. ח"כ יוני שטבון הגיב: "לא ייתכן שכך ידבר חבר בוועדה למלחמה בעוני, לשיטת זעירא גם צמצום האנושות יוביל לצמצום העוני"

הבוקר (רביעי) התראיין ד"ר יוסי זעירא והתייחס לקיצוץ בקצבאות הילדים. לטענת זעירא, העלאת הקצבאות מלכתחילה הייתה טעות כיוון שזו מעודדת ילודה וילודה מעודדת עוני.

ח"כ יוני שטבון, איש 'הבית היהודי' המקורב למגזר החרדי, אשר הוא בעצמו אב לשבעה התייחס לדברים ותבע מזעירא: "התפטר מוועדת אלאלוף או התנצל על דבריך".

"לא ייתכן שכך ידבר חבר בוועדה למלחמה בעוני" תקף שטבון, "לשיטת זעירא, גם צמצום האנושות היה מוביל לצמצום היקפי העוני.

"זהו משפטו מיותר, לא אנושי וגם לא יהודי. ההיפך הוא הנכון. ילודה, כמו גם עלייה, היא מנוע הצמיחה של מדינת ישראל למול האתגרים העומדים בפניה בחזית החברתית כמו גם הביטחונית".

ח"כ שטבון הוסיף ואמר כי "קצבאות הילדים הן הלחם והחלב במקרר של מאות ואלפי משפחות בישראל, קיצוצן היה טעות טראגית ופגישה אנושה באיכות החיים של רבבות ילדים. אי אפשר לדבר על שוויון הזדמנויות כשמונעים את הקיום הבסיסי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר