אושר בטרומית: חובה לחבוש קסדה ברכיבה על אופניים חשמליים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק שמחייבת חבישת קסדת מגן בעת רכיבה על אופניים חשמליים או על קורקינט חשמלי. 25 ח"כים תמכו ללא מתנגדים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

נסיעה מסוכנת: מליאת הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה, חובת חבישת קסדת מגן בעת רכיבה על אופניים חשמליים או על קורקינט חשמלי, של חבר הכנסת עמרם מצנע וקבוצת חברי כנסת נוספים.

על פי הצעתו של ח"כ מצנע, החוק יחייב רוכבי אופניים חשמליים וקורקינט חשמלי לחבוש קסדת מגן, לרבות רוכבים שהם בגירים הרוכבים על אופניים חשמליים או על קורקינט חשמלי בדרך עירונית, בעת פעילות שאינה ספורטיבית.

בדברי ההסבר להצעה החוק נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר כלי רכב חשמליים בינהם קורקינטים ואופניים חשמליות. כלי רכב אלו מגיעים למהירויות יחסית גבוהות, ויתר על כן, לאנשים בעלי יכולות תכניות יחסית בסיסיות ישנה את היכולת לעשות שינויים כאלו ואחרים במנוע ואף להגדיל את מהירות הנסיעה בהם עוד יותר.

"כל זה, מבלי שהתייחסנו לכך שעושים בכלי רכב אלו שימוש על מדרכות ושבילים יעודיים שונים, ולא בהכרח על הכביש. הסכנה הקיימת בשימוש בכלי רכב כאלו בסביבה עירונית מסכנים את העוברים ושווים בכלל, ובפרט את הרוכבים על כלים אלו. החובה על חבישת קסדה בעת הרכיבה על אופניים, אופנוע ועל קטנוע וסוגי הקסדות המותרות, קבועים היום בתקנות התעבורה.

"בהצעה זו, מוצע לחייב את הרוכבים על אופניים וקורקינטים חשמליים ואת הנוסעים באותם כלי רכב לחבוש קסדת מגן, הקשורה ברצועה למניעת נפילתה, מסוג שיקבע השר".

בסיום ההצבעה, 25 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים, הצעת החוק תועבר לוועדת הכלכלה להכנתה לקריאה ראשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר