לפני הנאום של רחל פרנקל: התקפה באו"ם נגד ישראל

לקראת נאומה של רחל פרנקל, אמו של החטוף נפתלי, בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם, התעורר במקום דיון חריף נגד מדינת ישראל שהואשמה ב"כיבוש" אצל הפלסטינים (חדשות)

רחל פרנקל (צילום: פלאש 90)

רחל פרנקל, אמו של הנער החטוף נפתלי, הגיעה הבוקר (שלישי) לז'נבה יחד עם בת-גלים שאער אמו של גיל-עד ואיריס יפרח אמו של אייל, ותנאם בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם על חטיפת הנערים.

רחל פרנקל תצא בקריאה לקהילה הבינלאומית, במהלך ישיבת מועצת זכויות האדם, לפעול להשבת שלושת הנערים החטופים.

הבוקר, נפגשו שלושת האמהות במשכן נציבת האו"ם לזכויות אדם בארמון ווילסון.

במהלך דיון שנערך הבוקר באו"ם, נציגי רוסיה, סין, איראן, סוריה וקובה גינו את ה"כיבוש" הישראלי ביהודה ושומרון וגינו את פעולות צה"ל. "אנחנו מגנים את ההפרות הישראליות והתוקפנות שמדינת ישראל מפעילה נגד האוכלוסייה הפלסטינית בשטחים", אמר נציג מרוקו בדיון, "מלך מרוקו חושב שפעולות ישראל בשטחים הן בגדר פרובוקציה ועליה להימנע מפגיעה באתרים החיוניים לאיסלאם".

נציגת אלג'יריה אמרה כי "ישראל היא ישות כובשת שמפרה את החוק הבינלאומי על בסיס יום-יומי. היא ממשיכה לגרום לסבל העם הפלסטיני כתוצאה מפעולותיה בשטחים. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל להפסיק את האלימות שהיא מפעילה".

בטרם המריאו מהארץ, הסבירה בת-גלים שאער כי "אנחנו רוצות להגיד לעולם שהילדים שלנו יצאו מבית הספר וסך הכול רצו לחזור הביתה. זו מציאות בלתי נסבלת והעולם שותק. הילדים שלנו כבר 12 ימים נעדרים ולא יודעים מה קורה איתם".

"המסר שאנחנו רוצות לומר לאומות העולם בז'נבה הוא מסר פשוט: רוצים את הילדים בבית. אנחנו רוצות להעביר לעולם את זעקותינו כאמהות כדי לעורר את אומות העולם שיגנו את החטיפה ושיפעילו לחץ על חמאס", אמרה בת-גלים.

"אנחנו רוצות לומר להם שלא יכול להיות שחוטפים ילדים בתוך הסכסוך הזה", הוסיפה בת-גלים שאער, "לעולם יש הרבה כוח. העולם יכול להסביר לחמאס, גם על ידי סנקציות, שלא כדאי להם לגעת בילדים שלנו. העם היהודי בעולם ובארץ ישראל נמצא איתנו. מאוד חשוב שהעולם יצטרף למאבק שלנו".

איריס יפרח אמרה כי "אנחנו רוצות להחזיר את הילדים הביתה. כולנו מחכים לרגע לחבק את אייל, גיל-עד ונפתלי. אנחנו הולכות להגיד לעולם שיעזור לנו להחזיר את הבנים הביתה".

איריס יפרח ציינה כי "זו פעם ראשונה שאני טסה לחו"ל ושאני עוזבת את הילדים והבית. הכול כדי להחזיר את הבנים".

לפני ההמראה, הוסיפה בת-גלים שאער ואמרה כי "אם הילדים שומעים אותנו, אני רוצה להגיד להם שאנחנו אוהבים אותם ושלא נרפה עד שנגיע אליהם. הם ילדים חזקים ואנחנו עם חזק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר