תמה שביתת הרעב של העצירים הפלסטינים

שביתת הרעב של העצירים הפלסטינים שהחלה לפני כחודשיים במחאה על החזקתם במעצר מנהלי ללא שהתנהל משפט בעניינם, מגיעה הבוקר לסיומה לאחר הסכם עם השב"ס (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

שביתת הרעב של העצירים הפלסטינים שהחלה לפני כחודשיים במחאה על החזקתם במעצר מנהלי ללא שהתנהל משפט בעניינם, מגיעה הבוקר (רביעי) לסיומה.

השביתה מגיעה לסיומה לאור הסכמות שהגיעו בשירות בתי הסוהר עם מנהיגי האסירים, לפיה האסירים יסיימו את השביתה וישובו לבית הסוהר.

לפי ההסכם, העצירים שאושפזו בבתי החולים ישוחרר לאחר שמצבם ישתפר אך ימשיכו להיות מוחזקים כעצירים מנהליים. במקביל, שירות בתי הסוהר יבטל את הקנסות שהוטלו על שובתי הרעב ויחזיר אותם לאגפים מהם יצאו.

הלילה, בעקבת ההסכמות, הודיעו העצירים כי הם מפסיקים את השביתה שהחלה לפני כ-63 ימים וציינו כי ההחלטה התקבלה לנוכח תוקפנות צה"ל כלפי הפלסטינים.

"בעיצומם של האירועים", אמרו העצירים, "בצל התוקפנות הגסה על עמנו ולאחר כמה פגישות עם מפקדי שירות בתי הסוהר לפני חודש הרמדאן - החלטנו להפסיק את השביתה שלנו".

צפו: מעצר פתאומי של רכב פלסטיני בגוש עציון

בתוך כך, בישיבה שנערכה אמש בין ח"כ מירי רגב (הליכוד) לחברי הכנסת יפעת קריב ועפר שלח (יש עתיד), הושגה פשרה בנושא חוק ההזנה בכפייה של אסירים שובתי רעב.

לפי הפשרה שהושגה, אסיר שישנה סכנה לבריאותו לא יוזן בכפייה אלא אם כן יש סכנה חמורה לחייו או סכנה לנכות גבוהה. בנוסף, רופאים לא יחויבו לבצע את ההזנה בכפיה אם אינם מסכימים לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר