סניפי AM:PM יפתחו בשבת למרות הקנס שיאלצו לשלם

מנכ"ל AM:PM הצהיר כי סניפי הרשת ייפתחו בשבת הקרובה, למרות הקנס שיאלצו לשלם. עיריית תל אביב תגיש בג"ץ נגד ההחלטה על סגירת המרכולים בשבת • אתמול (ב') נחתם הסכם על פתיחת בית קפה גדול במרכז ירושלים שיפעל בשבתות (בארץ)

חיה כהן | כיכר השבת |
(צילום: ירון ברנר, ynet)

רשת AM:PM הודיעה כי סניפיה יישארו פתוחים בשבת, למרות החלטת שר הפנים גדעון סער, לפיה המרכולים לא יפעלו בשבתות. ״הרשת מתכוונת לפתוח את הסניפים בשבת הקרובה ובמקביל לומדת את החלטת השר על מנת לגבש דרכי פעולה נוספות״ אמר עידו מור, מנכ״ל הרשת בתגובה לפניית המגזין Time Out.

בעיריית תל אביב התנגדו להחלטת השר ותקפו אותה בחריפות. "צר לנו על החלטת משרד הפנים אשר מחזירה את תל אביב יפו ואת מדינת ישראל כולה עשרות שנים אחורה" אמר ראש העיר רון חולדאי. "בדיוק כמו שבבני ברק מותר לעירייה לסגור את כל החנויות ובנצרת מותר לפתוח את כולן, כך שומר חוק העזר העירוני על צביון השבת בתל אביב יפו ובערים דומות לה" הוסיף חולדאי.

על אף התנגדותה וניסיונותיה לשנות את חוק העזר העירוני, עיריית תל אביב תאכוף את החוק, אך במקביל מתכוננת להגיש בג"ץ נגד החלטת סער. "לקראת סוף השבוע הקרוב ישנה הנחיה משפטית ברורה ואין לנו ברירה אלא לאכוף אותה, אחרת אנחנו מסתכנים בביזיון בית משפט. במקביל כבר התחלנו להיערך להגשת בג״ץ״, אמר אסף זמיר, סגן וממלא מקום ראש העיר.

קובי ברמר, בעל מכולת ברחוב שינקין בתל אביב, ויו"ר איגוד המכולות, שהוביל את המאבק לסגירת המרכולים בשבת, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא תומך בחוק, למרות שהוא אינו דתי. "חוק השבת זה חוק סוציאלי ואנחנו מאוד שמחים על זה" אמר ברמר והוסיף:"אין כפייה דתית, ההפך, יש כאן כפייה חילונית שרוצים להכריח אותי לעבוד בשבת. הם רוצים לקעקע את היהדות על חשבוני ואני לא אתן להם לעשות זאת".

בית קפה גדול יפתח במרכז ירושלים

אתמול (ב') נחתם בירושלים מכרז לפתיחת בית קפה גדול שימוקם בגן העצמאות ויפעל גם בשבתות. לפי הדיווח ב"הארץ", בית הקפה הוקם בידי חברה הנמצאת בבעלות עיריית ירושלים, אולם רשות מקרקעי ישראל שיווקה את הקרקע ליזם פרטי, מה שמנע מהנציגים החרדים בעירייה להוסיף למכרז סעיף שיאסור על פתיחת המקום בשבתות.

לטענת הזוכה במכרז, איש העסקים עדי טלמור, שבבעלותו מספר עסקים בעיר, חלקם פועלים בשבתות, "אין כל מניעה לפתוח בשבתות ואין ספק שיש ביקוש למקומות נוספים שייפתחו בשבת, גם מבחינת תיירים וגם מבחינת התושבים".

בית הקפה החדש מצטרף לשורת עסקים נוספים שהוקמו באזור בשנה האחרונה ופועלים בשבתות. במקביל, המקומון "ידיעות ירושלים" פרסם על קיומה של ועדה שתפקידה לייעץ לראש העיר ניר ברקת לגבי פתיחת עסקים בשבת, כאשר לא ברור אם מדובר בבילוי או מסחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר