עיריית י-ם פתחה חמ"ל: נערכים לפתיחת מקלטים

בעקבות הלחימה בדרום ובמרכז, נערכת גם עיריית ירושלים לירי טילים על העיר והחליטה לפתוח את המקלטים הציבוריים ברחבי העיר. זמן התגובה בי-ם: דקה וחצי (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בורחים למקלט (צילום ארכיון: פלאש 90)

בעקבות ירי הטילים על מרכז הארץ, החליטה עיריית ירושלים שלא לקחת סיכון, להיערך לכל תרחיש ולפתוח את המקלטים הציבוריים ברחבי העיר, זאת מחשש לירי טילים על העיר.

מהעיריה נמסר: "העיריה החליטה לפתוח בשעות הקרובות את המקלטים הציבוריים ברחבי הערי. רשימת המקלטים מפורסמת באתר העיריה, במוקד 106 ובכלי התקשורת".

עוד נמסר מהעיריה כי "העיריה ממליצה לתושבים לפתוח גם את המקלטים הפרטיים. העיריה מזכירה כי במקרה של אזעקה או קול נפץ יש להכנס למרחב המוגן הקרוב ביותר (ממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר פנימי מוגן) בתוך דקה וחצי, לסגור את הדלתות והחלונות ולשהות בו במשך 10 דקות. בכל מקרה יש להמשיך ולהישמע להוראות פיקוד העורף. בשלב זה כל הפעיליות העירוניות נמשכות כרגיל".

יוסי דייטש, מ"מ ראש העיר, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "העיריה פותחת כרגע חמ"ל, זאת בעקבות הוראה של פיקוד העורף להיערך לטווח של עד 80 ק"מ. אין אמנם פאניקה ואין הגבלות על אירועים, אבל צריך להיערך".

לדבריו, "הודענו לאנשים לפתוח את המקלטים את הציבוריים ולרענן את הנהלים על כך שיש דקה וחצי להכנס למרחב מוגן".

לגביי ההיערכות בשכונות החרדיות אמר דייטש כי "היום יש הרבה מאוד ממ"דים, כל הבניינים החדשים מצוידים בממ"דים וההוראות הם שכל אחד צריך להכנס למורחב המוגן. מי שאין לו ממ"ד צריך להתפנוות אל חדר המדרגות, איפה שיש מקלטים ציבוריים, ויש מספיק זמן להגיע לשם בזמן, אז אנשים יילכו לשם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר