מפקד חיה"א לשעבר אביהו בן-נון ל'כיכר השבת': "להמשיך עד הסוף"

מפקד חיל האוויר לשעבר אביהו בנן-נון התייחס בשיחה עם "כיכר השבת" למבצע המתנהל בעזה: "מקודם מידי יהיה לחתום על הפסקת אש.החיים של החיילים שלנו שווים יותר" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אביהו בן-נון (צילום ארכיון: פלאש 90)

ככל שהזמן עובר והחיילים ממשיכים להילחם ברצועת עזה וארגון הטרור חמאס ממשיך לירות רקטות לעבר העורף הישראלי, גובר הלחץ להגיע להפסקת אש מיידית בין הצדדים. בכירים במערכת הביטחון מתנגדים נחרצות להסכים לנצור את האש בשלב כה מוקדם של המבצע.

אביהו בן-נון, שהיה המפקד ה-11 של חיל האוויר, אמר ל"כיכר השבת" כי בעיתוי הזה אין זה הזמן לדבר על הפסקת אש: "לדעתי מקודם מידי יהיה לחתום על הפסקת אש. הפסקה כזו צריכה לבוא רק עם ארגון החמאס יבוא ויבקש. אסור לנו לנו מעבר להסכמות כלליות, לעשות הפסקת אש לפני שגמרו את השלב של חשיפת והשמדת המנהרות".

בן-נון, כמו רבים במערכת המדינית והביטחונית, סבור כי יש לחתור לכך שבהסכם הפסקת אש - אם היה כזה, יש לעמוד על כך שעזה תפורז מנשק: "בהפסקת אש צריך לדון בפירוז רצועת עזה מכל נשק התקפי כמו שבעצם יש ביהודה ושומרון, שהגיעו לזה במשא ומתן וחתמו הסכמים".

"אני חושב שהמבצע משיג לבינתיים את יעדיו", אומר בן-נון. לדבריו, "היו מוכרחים להיכנס לפעולה קרקעית כי אם המנהרות היו נשארות זה איום אסטרטגי ואנשים לא יכולים לחיות אם הם יודעים שיש להם מנהרות על יד הבית או בתוך הבית ומחבלים יכולים לצאת משם בכל רגע".

בהתייחסו להרוגים הרבים מאז תחילת המבצע אומר מפקד חיל האוויר לשעבר, כי צריך לקחת הכול בפרופורציה: "ככה זה במלחמות. ביום הראשון של מלחמת שש הימים, שזו המלחמה הכי מפוארת שלנו, נהרגו 25 טייסים ובמהלך השישה ימים נהרגו 45 חיילים ובכל זאת המלחמה הזו הייתה ניצחון. צריך לשים בפרופורציות את הדברים. וכאן הפרופורציה היא שלא לפגוע בבלתי מעורבים אבל בסוף החיים של החיילים שלנו שווים וחשובים יותר ולכן נכון להמשיך במבצע עד הסוף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר