בגלל המצב הביטחוני: עצרת הענק של השמאל בוטלה

בעקבות המצב הביטחוני, המשטרה הודיעה כי לא תאפשר לקיים את עצרת הענק של השמאל בכיכר רבין בת"א. "זו תעודת עניות לדמוקרטיה הישראלית" אמרו בתנועת שלום עכשיו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפגנת פעילי שמאל (צילום ארכיון: פלאש 90)

עצרת המחאה ההמונית של ארגוני ותנועות השמאל כנגד המלחמה ובעד השלום שתוכננה להתקיים בכיכר רבין בתל אביב - בוטלה בהוראת המשטרה, וזאת בשל המצב הביטחוני הרגיש. במשטרה אמרו כי בעקבות המצב לא ניתן לקיים אירועים המוניים בשטחים פתוחים.

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ, ביקרה את החלטת המשטרה, וטענה כי היא מצמצמת את חופש הביטוי והמחאה: "החלטת המשטרה על ביטול ההפגנה לא מתקבלת על הדעת. המשמעות היא שלא ניתן להפגין נגד מלחמה בזמן מלחמה. אלה בדיוק הזמנים בהם המשטרה וגופי הביטחון צריכים להגן באופן קפדני על חופש הביטוי והמחאה ולא למהר לצמצם אותו".

בשלום עכשיו, המארגנת את העצרת, אמרו כי היא נדחית למועד הקרוב ביותר בו יהיה ניתן לקיימה. "ההיענות הגדולה לקריאתנו להפגין מוכיחה כי יש בישראל ציבור גדול התומך בשינוי כיוון, מתנגד לדרך המלחמות ודורש פריצה של מעגל הדמים באמצעות הידברות אמיתית עם הפלסטינים כדי להגיע להסדר שלום שיבטיח עצמאות וצדק לשני העמים".

"יש בישראל ציבור גדול של אזרחים יהודים וערבים המוכנים להתייצב יחד נגד גלי הגזענות וההסתה ולמען הדמוקרטיה. את הקול הזה נמשיך להשמיע בכל דרך אפשרית". אמרו בתנועה והוסיפו, "צר לנו שהמשטרה וגופי הביטחון מוכיחים אוזלת יד בהגנה על חופש הביטוי הדמוקרטי בישראל ובמרכזו חופש ההפגנה והמחאה. זו תעודת עניות לדמוקרטיה הישראלית".

"בשעה שהחיים בתל אביב ממשיכים כסדרם ואלפי מתרחצים נמצאים בחוף הים, אצלנו מתעוררים ספקות לגבי סבירות ההחלטה, שכנראה לוקחת בחשבון לא רק את איום הטילים אלא גם איומים מהימין הקיצוני" סיימו בשלום עכשיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר