ראשי רשויות בדרום: אנחנו עדיין לא חוזרים לשגרה ולא מאמינים לנתניהו

סימני היום האחרון של הלחימה בעזה, אחד ימים הקשים בעוטף עזה ובכלל, ניכר בדברי ראשי רשויות בדרום: "אנחנו לא חוזרים לשגרה. לא מאמינים לממשלה" (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

אחד הימים הקשים בכל 50 ימי הלחימה כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה נרשם דווקא היום (שלישי). מי שסבלו בעיקר מירי הטילים מכיוון הרצועה, הם תושבי היישובים בעוטף עזה, שם נהרג אדם אחד ושניים אחרים נפצעו באורח קשה.

אמנם נחתם היום הסכם להפסקת אש, אלא שראשי הרשויות בדרום לא ממש מתכוונים לחזור לשגרה ולהודיע לתושבי היישובים לחזור אל בתיהם. בנוסף, נראה שלראשי הרשויות נמאס מהמצב והם אינם מאמינים לקברניטי המדינה.

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני אמר כי "כל ויתור לחמאס הוא כניעה לטרור. תושבי ישראל והדרום רצו לראות הכרעה אבל זה כנראה כבר לא יקרה. רצינו לראות את חמאס מובס ומתחנן על חייו, ובפועל אנו רואים את ישראל רצה לשולחן המו"מ בכל הזדמנות שנקרית לפניה".

לדבריו, "לא בשביל 'הישג' כזה איבדנו 64 לוחמים ו-4 אזרחים, בהם ילד בן ארבע, לא בשביל ה'הישג' הזה ישבנו כמעט חודשיים במקלטים ובמרחבים המוגנים. לא בשביל ה'הישג' הזה ספגנו מכה כלכלית קשה ועסקים כאן קרסו. ציפינו להרבה יותר מזה".

שמעוני הוסיף: "חמאס העלה דרישות בכוח הזרוע, ונראה שהוא צפוי לקבל את מה שרצה. המסקנה: דרך הטרור משתלמת, ולכן העימות הבא הוא רק עניין של זמן. מבחינתי, הסכם הפסקת אש במציאות הזו פירושו להתחיל את ההיערכות באשקלון לסבב הבא, והוא יהיה חמור וקטלני יותר מכל מה שהכרנו עד עתה".

חיים ילין: "לא מאמין כבר לאף אחד" (צילום: עידו ארז - ynet)

ראש מועצת אשכול, חיים ילין, שבתחילת הלחימה עוד תמך בדרג המדיני והצבאי כמו כל ראשי הרשויות, איבד את אמונו במנהיגים: "אני מעריך שזו תהיה הפסקת אש שתימשך באש. מדינת ישראל הקריבה 64 חיילים יקרים, מאות פצועים, חודשיים של מלחמת התשה - ולבסוף תצא עם הבנות כמו עמוד ענן, שיובילו תוך שנה וחצי לסבב נוסף".

לדבריו, "מצד החמאס הבנות עמוד ענן זה כלום לעומת מה שביקשו. אז בשביל מה כל הבלגן הזה? מה היעד המדיני האסטרטגי של מדינת ישראל?".

ילין הוסיף: "פירוז עזה יכול להיעשות על ידי הסכם מדיני. אם החלטתם לעשות זאת במלחמה - אז שיהיה לכם מספיק אומץ לעשות זאת עד הסוף".

לדבריו, "אנחנו לא מתכוונים לקרוא לתושבים לחזור לבתים מכיוון שאני כבר איבדתי את האמונה - בחמאס ממזמן אבל עכשיו איבדתי את האמונה גם בראשי המדינה".

ילין סיים את דבריו ופנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אדון ראש הממשלה, אני אומר לך שאם היית פה יומיים היית מקבל החלטות אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר