סופית: אושרה בניית ישיבת "אור שמח" בשייח ג'ראח

עיריית ירושלים אישרה ברוב גדול את בנייה ישיבת "אור שמח" לחוזרים בתשובה, בשכונת שייח ג'ארח בירושלים. פפה אללו: "יש בית משפט ויש דרכים נוספות לעצור את זה" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חרדים בשכונת שייח ג'ראח (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

עיריית ירושלים אישרה אתמול (רביעי) את בנייה ישיבת "אור שמח" - ישיבה ותיקה לחוזרים בתשובה, בשכונת שייח ג'ארח בירושלים, שהפכה לאחד מסמלי המאבק בסכסוך עם הפלסטינים בבירה.

המבנה מתוכנן לקום במגרש ריק מאחורי תחנת הדלק בשכונה שנמצא ברובו בבעלות רשות מקרקעי ישראל. הוא מתכונן לגובה של תשע קומות בנוסף לשלוש קומות מתחת לפני הקרקע. שטח המבנה יהיה 9,615 מטרים רבועים.

התוכנית אושרה בעבר בוועדה לתכנון ובנייה אך הדיון הסופי התקיים אתמול במועצת העיר, לבקשת יו"ר סיעת מרצ. חברי הוועדה החרדים והדתיים אישרו את ההצעה ברוב גדול, וההצעה אושרה למרות מחאתו של יו"ר מר"צ.

אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים, אמר ל"כיכר השבת": "אין דבר יותר משמח מאשר לבנות ישיבות בארץ ישראל ובפרט בירושלים ובמיוחד לאור העובדה שהישיבה הזו ספציפית עברה תלאות רבות מצד גרומים גזעניים שעברו על אינטרס יהודי רק בגלל שמדובר ביהודים".

"זה מאחורינו אבל במדינה שלנו אין וודאות עד שאתה לא עם הטרקטור בשטח וגם זה לא בטוח. יש לנו לעבור את מסוכת נתניהו שהיא הגבוהה ביותר. אנחנו מכירים את מעורבות היתר של ראש הממשלה בנעשה בירושלים ובמזרח העיר ולכן אני לא אפול מהכיסא אם נתניהו ינסה לעכב את האישור", הוסיף קינג.

פפה אללו, סגן ראש עיריית ירושלים (מר"צ), אמר ל"כיכר השבת": "זה לא סוף פסוק. יש בית המשפט ויש דרכים נוספות לעצור את זה. יש סטטוס קוו ידוע שבשכונות היהודיות ניתן לבנות מה שרוצים ובשכונות הערביות לא".

"תשמע, חסרים אלפיים כיתות במזרח ירושלים וחסרים אלף כיתות למגזר החרדי ופתאום מכניסים לך ישיבה באמצע שכונה ערבית, איזה היגיון יש בזה? זה פשע. ילדים ברחוב ואין להם היכן ללמוד ואנחנו נבוא ונכניס ישיבה שרוב תלמידיה בכלל מתגוררים בחו"ל", הוסיף אללו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר