משבר הצהרונים: שיתוף פעולה חרדי-ערבי

מאיר רובינשטיין ומאזן גנאים, ראשי פורום הרשויות החרדיות והערביות, פנו במכתב לנשיא המדינה בבקשה שיתערב במשבר הצהרונים: "פגיעה קשה במגזר החרדי והערבי" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מאיר רובנשטיין ומאזן גנאים. מכתב משותף (צילום: מאיר אלפסי ופלאש 90)

המאבק נגד הקיצוץ בתקציב המשפחתונים למגזר החרדי והערבי עולה שלב: ראש ערים חרדיות וערביות ובראשם ראשי פורום הרשויות החרדיות והערביות, מאיר רובינשטיין ומאזן גנאים, פנו במכתב משותף לנשיא המדינה בבקשה שיתערב במשבר.

"בימים האחרונים הוברר לנו, כי משרד החינוך מתכוון לקצץ באורח משמעותי את פרויקט הצהרונים, בעיקר זה הנוגע לאוכלוסיות בדירוג סוציו-אקונומי נמוך, כך שלמעשה בפועל יבוטל הפרויקט", כותבים ראשי הרשויות בתחילת המכתב.

"העובדה הזו, מהווה פגיעה קשה במשפחות רבות, בעיקר במגזר החרדי והערבי, בהן רק בזכות קיום הצהרונים, התאפשרה יציאת ההורים, ובעיקר האימהות לעבודה", קובלים ראשי הערים ומוסיפים כי "ביטול הצהרונים, הינו דבר בעל השלכה מיידית חמורה על אפשרויות התעסוקה, ויעלה את רמת האבטלה בפרט במגזרים הללו".

ראשי הערים תוקפים את הממשלה שלדבריהם סותרת את דבריה שלה בנוגע לתעסוקת החרדים והערבים: "למותר להזכיר כי מדובר במעשה הנוגד באורח בוטה את הצהרותיה של הממשלה הנוכחית בדבר מחויבותה לעידוד התעסוקה במגזרים הללו, בעוד שבפועל - מחבלת הממשלה בכל דרך באפשרות התעסוקה ומעלה את האבטלה, ומבטלת הסדרים קיימים שבזכותם יצאו עשרות אלפי הורים לעבודה".

בסיום המכתב הם מבקשים את התערבותו של הנשיא להביא לפתרון הבעיה: "אנו פונים אליך בשם של עשרות אלפי הורים הנמצאים בחרדה אמיתית נוכח האפשרות כי ילדיהם יישארו ללא פתרון והשגחה בזמן עבודתם, ומבקשים ממך בכל לשון של בקשה, לפעול ולהסיר את הגזרה הזו מעל סדר היום".

ראשי נערים קובלים על-כך שלמרות שהזמן קרב ובא, משרדי החינוך והאוצר חלוקים בדעתם מי יממן את תקציב הפעלת הצהרונים במסגרת תכנית ציל"ה, וזאת נוכח ההוצאות הכספיות במבצע "צוק איתן".

זו איננה הפעם הראשונה שבה הורים לילדים נאלצים להתמודד עם הספק. העיכובים בפתיחת הצהרונים בתחילת השנה הפכו למסורת. בשנים עברו הפעלת הצהרונים החלה כמה חודשים אחרי תחילת שנת הלימודים. סיטואציה שיצרה קושי רב בקרב המשפחות החרדיות שאמהותיהן נאלצו לעתים שלא להגיע למקום העבודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר