אריה קינג: עיריית ירושלים מתכננת מבנה ענק לכנסייה סמוך לקבר דוד המלך

חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, שיגר מייל בהול לחבריו, בו הוא טוען כי העירייה מקדמת הקמת מבנה ענק - למעלה מ-1,100 מ"ר שטח בנוי לכנסייה בסמוך לקבר דוד (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
קבר דוד המלך (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

הכנסייה שוב במוקד: אחרי סערת מסירת חדר 'הסעודה האחרונה' לידי הכנסייה, מתברר כי הסיפור לא תם ונשלם. חבר מועצת העיר, אריה קינג, טוען כי העירייה מקדמת תוכנית בניית מבנה חדש ענק ממדים עבור הכנסייה, וזאת בסמוך לקבר דוד המלך.

במכתב תחת הכותרת "סכנה מרחפת מעל קדושתו של הר ציון", אותו שיגר חבר מועצת העיר, אריה קינג, לחברי המועצה, הוא כותב: "עיריית ירושלים מקדמת את תכנית 197210 שמטרותיה שינוי יעוד של שטח ציבורי פתוח לשטח לחדרי לימוד וחדרי תפילה של כנסיה, במילים אחרות ומופשטות: בניית מבנה חדש בגובה למעלה מ-14 מטר ולמעלה מ-1,100 מ"ר שטח בנוי לטובת כנסיה!".

"כל זאת במרחק עשרות מטרים מקבר דוד המלך ובמרומי הר ציון. להזכירכם זה התחיל בשעות תיפלה לכנסיה לפני כמה חודשים וממשיך כעת ככל הנראה בבניית קמפוס חדש", הוסיף.

קינג סבור כי ההחלטה על קידום התוכנית המדוברת לא הגיע בהפתעה משום שלפני שבוע ימים קואליציית ברקת העבירה תוכנית לבניית אלפי יחידות דיור לערבים. "לכתוב שאני מופתע? כלל וכלל לא, בראותי לפני כשבוע וחצי את ראש העיר וסגניו (כולל מהסיעות החרדיות) מקדמים תכנית לבניית 2,500 יחידות דיור לערבים וזאת במקום שישנן כבר 3,000 יחידות לא חוקיות, אז אינני מופתע כלל שראש העיר ברקת מנסה כעת לסייע לכנסייה לבנות מבנה אדיר ממדים זה בהר ציון, אחד מהאתרים הקדושים ביותר ליהדות".

"מה ניתן לעשות? להפעיל לחץ ציבורי על חברי הוועדה מהסיעות החרדיות, שיצביעו נגד התכנית המשוקצת הזו, אני מציע לשים דגש על נציגי ש"ס ובני תורה שבהצבעה על ה-2,500 הם פשוט נעלמו, אסור שהמחזה הזה יחזור על עצמו, פשוט אסור! בדאגה רבה מהכיוון אליו מובילה הקואליציה הנוכחית את ירושלים", קובע קינג.

בשיחה עם "כיכר השבת", אמר אריה קינג: "מראש העיר אני לא מצפה לכלום, הוא מקדם את העיר לחילוניות, אבל מחברי הוועדה לתכנון ובנייה ובראש וראשונה הסיעות החרדיות אני מצפה לבוא לוועדה ולהצביע נגד התוכנית בכדי שחס ושלום לא נראה את הבושה של התקפלות בגלל כל מיני מנעמי שלטון".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בניגוד לטענות חסרות כל בסיס השטח המדובר הינו בבעלות פרטית ואינו שטח ציבורי, לכן העירייה מוסמכת לדון אך ורק בהתאמת התכנית לעקרונות התכנוניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות