הרב מרדכי נגארי נגד הרב דוד סתיו: "זה מנהג של רפורמים"

הרב דוד סתיו השתתף בערב "שרים סליחות", בבית כנסת, כשלצידו נגנית ויאוליה. בתגובה, תוקף אותו הרב מרדכי נגארי ואומר כי "זה מנהג של רפורמים". ומה הגיב הרב סתיו? (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב דוד סתיו (צילום: פלאש 90)

רבים מהציבור החילוני משתתפים במנייני סליחות הנערכים ברחבי הארץ, כך גם קרה במוצאי שבת כאשר עשרות מתושבי שוהם השתתפו בערב מפגש של "שרים סליחות" בראשות הרב דוד סתיו, רב היישוב שוהם ויושב-ראש ארגון צהר.

במהלך האירוע שקדם לאמירת הסליחות עצמן, נראה מחזה חמור במיוחד שדומה למה שהתרחש לפני שנים רבות על-ידי הרפורמים. הרב סתיו יושב על כיסא כשלצדו אישה המנגנת בויאוליה. סיטואציה לה מתנגדים גם הרבנים המקלים בהלכות.

הרב מרדכי נגארי רבה של מעלה אדומים, תקף זאת ואמר ל"כיכר השבת" כי "בתפילה אנחנו לא מנגנים בגלל המנהגים של הרפורמים. זה עניין של שינוי מנהגים וחס ושלום הידמות להם".

הרב סבור כי "הם איבדו את הכיוון. הם איבדו את הדרך לאט לאט". הרב אומר ש"זהו חלק מהתהליך הגרוע והקשה שהם מעבירים את הציבור שלנו. כלומר, הציבור היה מוכן לשמוע את קולם של הרבנים הוותיקים השמרנים שהולכים במסורת אבות והם חושבים שעל ידי שהם ירדו לעם - הם יקרבו יותר".

הרב נגארי מרבני הציונות הדתית מזהיר כי "לצערנו הם מורידים את עצמם ואחר כך תיכנס רבנית לדרשות בליל שבת. אתה תראה שהשלב הבא יהיה שרבנית תסדר חופה וקידושין ואז הם יגידו 'מה אתה רוצה הרי לא כתוב בהלכה שאסור?'. הם נצמדים לאותיות הקטנות ואין להם שימוש תלמידי חכמים. אין להם עצה מהזקנים".

"אני קורא להם רבני האינטרנט", הוא תוקף בציניות, "משום שהם פוסקים לפי המילה הכתובה באינטרנט. הם יכולים להוציא לך קובץ של שו"ת (שאלות ותשובות) לפסיקה. אין את הרוח של ההלכה. לא מעניין אותם מה פסיקתם עלולה להוביל".

הרב סתיו אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "אני בימי הרחמים והסליחות לא מגיב לשום דבר הבל גם אם הוא נאמר בשם רב. בכל קהילות ישראל שרים ומזמרים ואני מציע לאותו אדם שקראת לו בשם רב שיבקש סליחה בימי הרחמים והסליחות".

"אנחנו נמשיך במנהגינו כמו שנהגו בקהילות אשכנז ובמקומות רבים ונמשיך לשיר ולנגן. לא בבית הכנסת. לא בתפילה. לא בסליחות ואני מציע לכל רב שיתעסק עם בעיות שלו וקהילתו שלו ולא יטיף לרבנים אחרים שברוך השם זוכים לקדש שם שמיים דרך הסליחות", הוסיף הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר